Daugavpils tramvaju epopejai drīzs finišs nav gaidāms

Kad Daugavpils ielās kursēs jauni tramvaji, var tikai zīlēt, toties pilnīgi droši var teikt, ka epopeja bēdīgi slavenā iepirkuma jautājumā vēl tik drīz nebeigsies.

Nupat Daugavpils pilsētas domes vadība pieņēma lēmumu vienpusējā kārtībā lauzt šī gada martā ar AAS „Belkommunmaš” un SIA „Agmen Consulting Bureau” noslēgto līgumu par tramvaju vagonu piegādi Daugavpilī. Saskaņā ar šo līgumu, piegādātāji uzņēmās piegādāt Daugavpilī 12 četrasu un sešasu vagonus vairāk nekā par 4,6 miljoniem latu. Līgumā tika atrunāts, ka piegādātāji nodarbosies ar vagonu uzstādīšanu un apkalpošanu, apmācīs darbiniekus. Taču līdz šim Daugavpilī piegādāts tikai viens tramvajs, kuru pašvaldība neizmanto, jo tās rīcībā neesot dokumentu par tramvaja atbilstību tehniskajām normām.

Tomēr līguma laušanas procedūra nebūs vienkārša un var izrādīties pašvaldībai ļoti dārga. Piegādātāju apvienības AAS „Belkommunmaš” un SIA „Agmen Consulting Bureau” pilnvarotā persona Sergejs Batrakovs paziņoja, ka plāno pārsūdzēt Daugavpils pilsētas domes lēmumu par tramvaju piegādes līguma laušanu. Viņš arī apgalvo, ka Baltkrievijas puse jau esot samaksājusi soda naudu par līguma termiņu neievērošanu. Tramvaju piegādes termiņš beidzās decembra sākumā, un soda sankciju summa bija sasniegusi aptuveni 400 000 eiro.

Viņš bez tam apgalvo, ka esot noformēta arī pirmā Daugavpilī piegādātā tramvaja dokumentācija, patlaban esot iegādāts viss komplektējošais aprīkojums otrā tramvaja piegādei Daugavpilī. S.Batrakovs portālam „Gorod.lv” saka: „Jebkurā gadījumā iesniegsim prasību tiesā, lai pašvaldība izpildītu līgumsaistības vai atlīdzinātu zaudējumus. Konsultējamies ar juristiem un gatavojam visus nepieciešamos dokumentus”.

Savukārt laikraksts „Naša” pauž bažas, ka Daugavpili sagaida vēl viena tiesvedība, kurā prasību summa būs skaitāma miljonos. Baltkrievijas uzņēmums uzskata, ka ir norēķinājies par soda sankcijām un uzkata, ka Daugavpils pusei ir jāpilda sava līguma daļa vai arī jākompensē līguma laušanas dēļ tramvaju ražotājam radušies zaudējumi. Precīza prasības summa būšot pieejama tuvākajā laikā.

Tagad Daugavpils vicemērs Pēteris Dzalbe gatavojas apmeklēt Baltkrieviju, lai mēģinātu vienoties par mierizlīgumu, iespējams, vienoties, lai baltkrievu puse piekrīt pasūtījumu izpildīt kopīgi ar Daugavpils Lokomotīvju remonta rūpnīcu. Apšaubāma gan ir iespēja, ka „Belkommunmaš” piekritīs šādam risinājumam.

Svarīgākais