Eksperti: pēdējā pusgada laikā par 30% pieaudzis kravu pārvadājumu zādzību skaits

Pēdējā pusgada laikā Latvijā par 30% pieaudzis kravu pārvadājumu zādzību skaits, tostarp zagts tiek arī no braucoša transporta, norāda risku apdrošināšanas kompānijas "Balta" ārējo komunikāciju vadītāja Kristīne Martinsone, atsaucoties uz kompānijas datiem par kravu apdrošināšanu.

Pēc viņas teiktā, no visiem kravu pārvadājumu apzagšanas gadījumiem 25% notikuši Krievijas teritorijā.

"Eiropas teritorijā, piemēram, Lietuvā, Lielbritānijā, Spānijā, Zviedrijā un Itālijā, apzagšana parasti notiek samērā tradicionāli: nakts laikā vai brīžos, kad autovadītājs nolēmis atpūsties, apstājoties ceļmalās esošās stāvvietās vai degvielas uzpildes stacijās, zagļi pārgriež tentu un nozog kravas saturu. Savukārt Krievijas teritorijā arvien biežāk apzagšana notiek pat no braucoša transporta. Turklāt kravas zādzība ir samērā sarežģīts process, jo bieži vien tā nav kaste ar čipsiem, bet gan, piemēram, aparatūra lielās masīvās kastēs, kas tiek atbilstoši nostiprinātas. Ir novērots, ka Krievijā zagļi jau iepriekš ir labi informēti par kravas saturu, bet Eiropā kravas saturu zagļi novērtē tikai pēc tenta pārgriešanas," pastāstīja "Baltas" drošības dienesta vadītājs Egils Sīlis-Jaunsīlis.

Viņš paskaidroja, ka Krievijā ceļa posmos, kur var braukt ar ātrumu 50 kilometru stundā vai kur notiek ceļa remonts un tāpēc jābrauc ar samazinātu ātrumu, zagļi piebrauc kravas mašīnai no aizmugures ar speciāli sagatavotu tehniku, piemēram, mikroautobusu ar jumta lūku, un, kravas mašīnas vadītājam neredzot, pārgriež kravas mašīnas tentu un pārkrauj kravu savā transportā.

Pēc "Baltas" pārstāvju paustā, lielākoties no kravām tiek zagts alkohols – 40% gadījumu. Vēl izplatītas ir dažādu elektropreču zādzības, dažkārt nozog arī tādas samērā specifiskas lietas kā pretodu līdzekļi vai instrumenti. Tāpat ir sastopami gadījumi, ka zagļi atvērto kravu sabojā, ja uzskata par mazvērtīgu.

Svarīgākais