Darba devēji dod priekšroku nesmēķētājiem

Vairākums jeb 88% darba devēju atlases procesā, ja ir iespēja izvēlēties starp diviem labiem kandidātiem, no kuriem viens ir smēķējošs otrs ne, dod priekšroku nesmēķētājiem, liecina CV Market Latvia aptaujas rezultāti.

«Laiks ir nauda, un to zina gan lieli, gan mazi uzņēmumi. Tikmēr smēķējošie darbinieki daļu sava darba laika velta pauzēm un reizēm nelietderīgi šķiež to biežiem smēķēšanas pārtraukumiem. Tāpēc no 240 aptaujātajiem darba devējiem 212 dod priekšroku nesmēķētājiem,» norāda CV Market Latvia mārketinga menedžere Inga Daliba.

Viņa arī akcentē: «Palasot ārzemju pētījumus, var redzēt, ka smēķētājiem ir vismaz trīs pauzes darba dienas laikā, kad viņi uz 10–13 minūtēm iziet uzsmēķēt. Kaut gan īstenībā, lai izsmēķētu cigareti, pietiek ar piecām minūtēm. Pauzes ieilgst, jo darbinieki satiekas, lai papļāpātu. Rezultātā, neskaitot pusdienu pārtraukumu, vēl papildus no darba laika tiek zaudēts apmēram 39 minūtes. Ja rēķinām, ka gadā vidēji ir 261 darba diena, tad smēķēšanas pauzēm tiek tērētas 169 stundas. Rēķinot uz standarta astoņām darba stundām, gada laikā papildu atvaļinājums smēķētājiem ir 21 apmaksāta darba diena. Smēķētāji gan apgalvo, ka dūma laiku pa laikam ievilkšana palīdz atslābināties saspringta darba procesa laikā un veicina neformālās attiecības starp kolēģiem. Var piekrist, ka nepārtrauktais saspringtais darbs prasa relaksācijas pauzi, piemēram, piecelšanos no datorkrēsla, pastaigu pa gaiteni vai aiziešanu līdz kafijas automātam. Visas fiziskās aktivitātes vai kafijas pauzes ienes nepiespiestību un atvērtību komunikācijā starp kolēģiem vai darbiniekiem un vadību. Tādēļ varam apgalvot, ka pauzes ir nepieciešamas, lai uzlabotu darba ražīgumu, taču smēķēšana nav labākais pauzes aizpildīšanas veids, turklāt tas var ietekmēt darba devēja viedokli par darbinieku ne uz labāko pusi.

Latvijā

Taksometru pakalpojumu pieejamība dažādām sabiedrības grupām un invaliditātes veidiem var būt atšķirīga, tomēr transportlīdzekļu pielāgošanā jāveic ievērojami uzlabojumi, jāizglīto vadītāji un jāveicina empātija, reizē neaizmirstot par drošas braukšanas kultūru, lai taksometru pakalpojumus pilnvērtīgi varētu izmantot arī pasažieri ar invaliditāti un vecāki ar maziem bērniem, uzskata Tiesībsarga birojs.

Svarīgākais