Prognozē ķīniešu un arābu valodu popularitātes pieaugumu

«Ņemot vērā krīzi Eiropā, pārskatāmā nākotnē arvien lielāku lomu ekonomikā ieņems Āzija un Tuvie Austrumi, tas nozīmē, ka var prognozēt šo reģionu valodu popularitātes pieaugumu, tajā skaitā arī arābu valodai,» uzskata Berlitz valodu centra direktore un Valodu skolas asociācijas valdes locekle Inga Zeide.

Viņa stāsta, ka katrs gads iezīmējas ar atšķirīgām tendencēm valodu jomā, piemēram, «2011. gadā cilvēku motivācija apgūt vai pilnveidot kādu svešvalodu galvenokārt balstījās uz vēlmi palielināt savu konkurētspēju darba tirgū. Prognozēju, ka arī šogad turpināsies tendence, ka svešvalodas apgūs kāda konkrēta mērķa, visbiežāk tieši darba, nevis hobija nolūkos. Jāmin, ka tas ir pretstatā pirmskrīzes periodam, kad daudzi iedzīvotāji apguva svešvalodas savam vaļaspriekam,» stāsta I. Zeide, piebilstot, ka joprojām populārāko valodu topa augšgalā atrodas angļu valoda. «Bet līdz ar brīvā darba tirgus atvēršanu Vācijā pērnā gada pirmajā pusgadā, salīdzinot ar iepriekšējiem diviem gadiem, dubultojās iedzīvotāju interese apgūt vācu valodu. Pārsvarā tie bija cilvēki, kuriem jau bija vācu valodas zināšanas, bet viņi vēlējās tās papildināt, lai dotos strādāt uz Vāciju. Vairākums šo cilvēku bija augsti kvalificēti speciālisti, piemēram, medicīnā.»

Savukārt no eksotiskākām valodām iecienīta ir spāņu valoda. «Dienvidu valstu popularitāte jau novērojama daudzus gadus, bet pēdējos gadus tā skaidrojama vairāk ar valodas prasmes lietderību darbā, piemēram, iepirkumu speciālistiem, kuriem ikdienā jākomunicē ar ārvalstu kolēģiem un sadarbības partneriem,» norāda Berlitz valodu centra direktore.

Viņa arī secina, ka pēdējo gadu laikā līdz ar Eiropas Savienības ietekmes mazināšanos arvien lielāku pārsvaru globālajā ekonomikā ieņem tādi reģioni kā Āzija un Tuvie Austrumi. «Nepaies nemaz tik ilgs laiks, kad arī mūsu uzņēmējiem interesantāk būs darboties šajos tirgos, tāpēc var droši prognozēt ķīniešu un arābu valodu popularitātes pieaugumu Latvijā.

Latvijā

Medijpratības uzlabošanai Latvijā nepieciešams sistemātiski un mērķtiecīgi ieguldīt gan izglītībā, gan sabiedrības informēšanā, gan arī atbalstot kvalitatīvus medijus, aģentūrai LETA norādīja Kultūras ministrijā.

Svarīgākais