Saviem bērniem gatavots našķis pārtop veiksmīgā biznesā

Agnese Nazareca stāsta, ka pirmais gads aizvadīts ļoti dinamiski, vislielāko akcentu liekot uz biznesa attiecību veidošanu, lai Sēklu musa produkcija pircējam būtu pēc iespējas pieejamāka. Šobrīd produkts rotā jau 20 eko veikalu plauktus ne tikai Rīgā, bet arī ārpus galvaspilsētas. Agnese joprojām rosās arī tirdziņos © F64

Panašķoties ik pa laikam ar kaut ko saldu gribas mums visiem. Īpaši kāri pēc saldumiem nereti ir mazi ķipari, tomēr zināms, ka cukurs daudzos kārumos netiek žēlots. Lai arī Agnese Nazareca allaž ir piedomājusi par veselīga uztura lietošanu ikdienā, tomēr pēc bērnu piedzimšanas šis jautājums kļuva vēl aktuālāks. Tāpēc viņa nolēma, ka, piemēram, veikalā iegādātu konfekšu vietā var pati pagatavot ko saldu, bet vienlaikus arī veselīgu. Gan bērni, gan citi tuvinieki pagatavoto notiesāja gardu muti. Tas bija pirmais signāls, kas Agnesei lika aizdomāties – varbūt veselīgie našķi ir viņas sen meklētā iespēja, kā pieteikt sevi biznesa vidē.

To, ka vēlas būt uzņēmēja, jaunā sieviete zināja jau pamatskolā – bija skaidri zināms, ka vidusskolā viņa mācīsies komercnovirziena klasē, pēc tam viņas ceļi vedīs uz Banku augstskolu, kur tiks apgūta uzņēmējdarbības vadīšana. Plāns tika īstenots. Tūliņ pēc diploma iegūšanas viņa gan nemetās praktiski izzināt biznesa dzīles – vēl nebija pienācis īstais laiks.

Virtuvē top unikāls saldums

Piecus gadus Agnese sevi veltīja darbam ar jaunatni – organizēja viņiem dažādus pasākumus, aktivitātes. Pēc gana spraigas rosīšanās viņa profesionālā gultnē paņēma pauzi un pievērsās mājas dzīvei, audzinot savas divas atvases. Daudz laika, protams, tika pavadīts arī virtuvē, domājot, ko pasniegt ģimenei galdā. Gatavoja arī saldumus, tomēr kūciņas un kēksiņus Agnese vēlējās aizstāt ar ko daudz veselīgāku. Viņa sāka eksperimentēt ar dažādām sēkliņu, riekstu un augļu kombinācijām. Ģimenei garšoja. Agnese bija sajūsmā – bija atrasta alternatīva tradicionālajiem saldumiem. Ar pašas pagatavotajām trifelēm reiz viņa nolēma apciemot savu ilggadējo draudzeni Kristīni Rinču. Arī viņa slavēja Agneses našķi. «Turklāt Kristīne bija sīki un smalki izpētījusi šo jomu un sacīja, ka tirgū trifeles spētu atrast savu vietu,» atceras Agnese, kura draudzenes teiktajā ieklausījās, – Kristīnei jau bija gūts neliels uzņēmējas rūdījums (viņa bija radījusi savu rotu studiju).

Virtuvē sakās eksperimentu laiks, kad visu pagatavoto abas draudzenes arī testēja, vērtēja, nonākot pie secinājuma, ka saldums sniedz ilgstošu sāta sajūtu, enerģiju, tas ietver daudzveidīgu vitamīnu buķeti, uzlabo gremošanas sistēmu. Principā tika radīts saldums bez cukura. Bija pienācis laiks ar produktu iepazīstināt plašāku sabiedrību. Agnese bija reģistrējusies kā mājražotāja, tika noformēts produkta dizains, tas nodēvēts par Sēklu musu, un pagājušā gada jūlija beigās ar to tika startēts Kalnciema tirdziņā. Interese par gardumu bija necerēti liela. «Izpirka pilnīgi visu produkciju. Turklāt pie manis pienāca trīs eko veikalu pārstāvji un izteica vēlmi trifeles iekļaut veikalu sortimentā. Es biju ļoti laimīga,» starojošām acīm nesenos notikumus atceras Agnese. Kalnciema tirdziņš deva impulsu ideju attīstīt un darboties ar vēl lielāku vērienu, vajadzēja kompanjoni, un Agnese bija pilnīgi pārliecināta, ka tieši draudzene būs vajadzīgais balsts, domubiedrene un partnere, kas palīdzēs no mājas vides ieiet biznesa vidē. «Esam pazīstamas kopš studiju laikiem. Mums ir kopīgas vērtības. Draugi ir lieliska dāvana, un to ir jāspēj novērtēt.»

Kopīgi dzīves principi

Taujāta, vai nebija bažu, ka kopīgs bizness var atstāt negatīvus nospiedumus draudzības saitēs, Agnese atbild: «Ja godīgi, šis jautājums ir pārrunāts, bet mums ir kopīgi dzīves principi, piemēram, naudu nevar uzskatīt svarīgāku par cilvēku, draudzību. Apņēmāmies būt taisnīgas, nepiekrāpt, visas problēmas atklāti izrunāt.» Šos principus arī draudzenes turpina ievērot. Viņas arī savā starpā sadalījušas pienākumu klāstu, kas, protams, nedaudz variē, bet lielos vilcienos Agnese ir atbildīga par ražošanu, biznesa plānošanu, Kristīne – par finansiālo pusi, mārketingu. Abas kopīgi risina jautājumus, kas skar pašu tirdzniecību.

Jaunā uzņēmēja stāsta, ka pirmais gads aizvadīts ļoti dinamiski, vislielāko akcentu liekot uz biznesa attiecību veidošanu, lai Sēklu musa produkcija pircējam būtu pēc iespējas pieejamāka. Šobrīd produkts rotā jau 20 eko veikalu plauktus ne tikai Rīgā, bet arī ārpus galvaspilsētas. Agnese joprojām rosās arī tirdziņos. Viņa novērojusi, ka arvien vairāk cilvēku Latvijā domā, ko viņi lieto uzturā, it sevišķi jaunās māmiņas. Viņa zina stāstīt, ka citviet pasaulē līdzīgi produkti piedzīvo savu uzvaras gājienu, to apliecina arī dalība starptautiskās izstādēs, kur ne viens vien ir teicis, ka tādi produkti kā Sēklu muss ir šābrīža top prece daudzās valstīs. «Mūsu ražotās trifeles, batoniņi nav tikai našķis, bet ir kā pievienota vērtība sabalansētam uzturam. Un to pircēji novērtē,» stāsta Agnese.

Apdomīgi uz priekšu

Visa produkcija ir roku darbs. Jaunās uzņēmējas ir konfekšu radīšanas procesā no A līdz Z: no masas sagatavošanas, izveltnēšanas, konfekšu, batoniņu izveides, svēršanas, iepakošanas un gala preces piegādes veikaliem. Tiesa gan, Kristīne uz kādu laiku ir pagājusi nostāk, jo ir dekrēta atvaļinājumā, tāpēc Agnese, lai visu paspētu, ir palīgos pieaicinājusi vēl vienu darbinieci. Papildus minētajiem darbiem aktīvi tiek meklētas jaunu garšu nianses. Patlaban ir radītas astoņas pamatgaršas trifelēm un seši batoniņu veidi. «Ļoti iecienīti tagad ir tieši batoniņi, jo tos ļoti viegli paņemt līdzi savās ikdienas gaitās. Bet no garšām Latvijas pircējiem patīk dzērveņu garša, bet ārzemniekiem – plūmju, čili un ingvera,» novērojusi Agnese. Arī sortiments tiek papildināts, piemēram, ir radīti divi dāvanu iepakojumi – trifeles metāla kārbiņā un burciņā.

Tāpat gaisā virmo virkne citu ideju, kā turpināt attīstīt uzņēmējdarbību, piemēram, tuvākās nākotnes plānos ietilpst uzņēmuma mājaslapas radīšana, kā arī skats tiek vērsts uz Skandināvijas tirgu, kur Agnese un Kristīne ir apņēmušās iekļūt. Taču Agnese uzsver, ka uzņēmuma attīstībai jānotiek pakāpeniski, mēreni. Viņa stāsta, ka ir saņemti piedāvājumi uzņēmumam sagādāt vērienīgu uzrāvienu, taču jaunās uzņēmējas nolēmušas iet citu ceļu – maz pamazām pašu spēkiem virzīties uz priekšu, attīstīt uzņēmumu ar pašu iekrājumiem, nopelnīto un iztikt bez apjomīgiem kredītiem. Gada laikā paveikts patiesi daudz: no mājražotāja izveidojot savu stabilu ražotni.

Balva kā labs atspēriens

Jāpiebilst, ka šo pirmo gadu Sēklu muss sev mājvietu rada Latvijas Universitātes studentu biznesa inkubatorā. Agnese īpaši uzteic tur iegūtos vērtīgos kontaktus un sadarbību ar uzņēmuma mentori Lieni Zemīti, kā arī inkubatorā allaž mutuļojošo pozitīvo enerģiju, kas devis spēkus turpināt. Sēklu musa radītājām inkubācijas periods ir noslēdzies, turklāt izlaidumā, prezentējot savu paveikto, žūrija lēma, ka godpilno pirmo vietu starp visiem jaunajiem inkubatora uzņēmumiem un 5000 eiro balvu ir pelnījušas tieši Agnese un Kristīne.

Finansējuma izlietojams pavisam skaidrs: tiks iegādāta ražošanas iekārta, kas atvieglos komandas veicamo pienākumu klāstu saldumu radīšanas procesā. Papildus finansiālām atbalstam iegūtā žūrijas atzinība devusi vēl lielāku sparu darboties. «Mēs darīsim visu, lai Sēklu muss kļūtu par Latvijas lepnumu un veiksmes stāstu,» uzsver uzņēmēja.

Raibajā dienas skrējienā Agneses spēka un enerģijas avots ir Zālamana pamācības. «Tur lasāmas ne tikai dzīves gudrības, bet vērtīgi padomi, kas noder, vadot uzņēmumu.» Agnesi uzlādē, protams, kopā būšana ar ģimeni.



Svarīgākais