Apmēram 3000 veloentuziastu sestdien devās Ventspils ielās, lai simboliskā braucienā atklātu jauno velosezonu.
Ne velti Ventspilī kopīgu velosezonas atklāšanas pasākumu rīko jau trešo gadu. Velosezonas atklāšana ir aktuāla daudziem. Ar katru gadu Ventspilī paplašinās veloceliņu tīkls, tādējādi arī veloentuziastu saime arvien palielinās.
Aktīvā dzīvesveida piekritēji velosezonu atklāja, dodoties 11 kilometrus garajā trasē pa pilsētas ielām, kamēr bērni izbrauca krietni īsāku trasi. Pēc brauciena tika apbalvoti stilīgākie, svarīgākie un citādu uzmanību izpelnījušies braucēji, saliedētākās komandas un lielākās ģimenes. Tāpat visiem dalībniekiem bija iespēja piedalīties loterijā un laimēt velosipēdu un citas velosezonai noderīgas lietas.
Ventspils domes priekšsēdētājs Aivars Lembergs tūlīt pēc finiša Neatkarīgajai atzina, ka ir patīkami pārsteigts par ārkārtīgi lielo aktivitāti. Velobraucienā piedalījās ne tikai ventspilnieki, bet arī daudzi ciemiņi no citām pilsētām. Pēc A. Lemberga teiktā, pēdējā laikā daudzi ventspilnieki iegādājušies velosipēdus, jo tagad viņu rīcībā ir liels skaits velotrašu. Pašlaik Ventspilī ir speciāli izbūvēti un iekārtoti veloceliņi 42 kilometru garumā, un līdz rudenim klāt nāks vēl apmēram divarpus kilometru. Vairākas no trasēm ir romantiskas, piemēram, uz Būšnieku ezeru, Piejūras parkā gar mazbānīša trasi, skaista trase tagad vijas arī gar Ventu.
Ventspils mērs uzsver, ka veloceliņu tīklu pašvaldība veido tā, lai ventspilnieki ne tikai uz velosipēdiem pavadītu savu brīvo laiku, bet divritenis kļūtu par pilsētnieku ikdienas transporta līdzekli un viņi varētu aizmīties arī uz darbu, veikalu un jebkuru citu galamērķi. Tādēļ pašvaldība pagājušajā gadā pilsētā kopumā izbūvēja 600 atraktīvas velosipēdu novietnes, tostarp pie visām sabiedriskajām ēkām, aicinot to izdarīt arī privātajiem. Šogad tikšot pētīts, kuras vietas vēl vajadzētu papildināt ar novietnēm.
Ventspils dome sola neapstāties un arī nākamajos gados turpinās veloceliņu tīkla paplašināšanu. Ja nebūšot šim mērķim Eiropas Savienības finansējuma, kā tas bija iepriekšējos gados, tad tik lielos apjomos nesanāks, tomēr darbs neapstāsies. Tagad galvenais uzdevums ir izveidot starp veloceliņiem ērtus savienojumus, lai ar velosipēdu varētu nokļūt jebkur. A. Lembergs spriež, ka divu trīs gadu laikā vajadzētu uzbūvēt veloceliņu arī apkārt Būšnieku ezeram, kur būtu īpaši ainaviski skaista un romantiska braukšana.