Piedāvā apšaubāmu braucienu uz hokeja čempionātu

© Romāns Kokšarovs

Tuvojoties šā gada Pasaules čempionātam hokejā, aizvien vairāk komersantu sarosās, organizējot līdzjutēju braucienus un piedāvājot pakalpojumus, kurus nav tiesīgi sniegt. Neatkarīgā pieķēra šādu piedāvājumu arī kolektīvās iepirkšanās portālā www.kopaletak.lv.

Vēl pagājušajā nedēļā kolektīvās iepirkšanās portāls www.kopaletak.lv piedāvāja iegādāties braucienus uz Pasaules čempionātu hokejā Helsinkos, klātienē atbalstot Latvijas izlasi spēlē pret Austrijas valstsvienību 7. maijā. Piedāvājumā, kura vērtība pārsniedz 60 latu, sacīts: «Transports Rīga–Tallina–Rīga, kruīza ceļojums Tallina–Helsinki–Tallina, viena biļete uz hokeja spēli Latvija–Austrija, vienas dienas transporta karte Helsinkos un medicīniskā apdrošināšana ceļojuma laikā.» Un uz piedāvājuma greznojās čempionāta oficiālais logotips, kura izmantošana bez rakstiskas saskaņošanas ar čempionāta organizatoriem komerciāliem mērķiem nav atļauta. Ceļojumu piedāvāja SIA Eiprilla, uzņēmums, kas nav reģistrēts Ekonomikas ministrijas Tūrisma aģentu un operatoru datubāzē un līdz ar to arī nav tiesīgs piedāvāt kompleksos tūrisma pakalpojumus.

Sazinoties ar portāla www.kopaletak.lv pārdošanas vadītāju Kristapu Otsonu, Neatkarīgā noskaidroja, ka sadarbība ar uzņēmumu Eiprilla notiek pirmo reizi un kolektīvās iepirkšanās portāls nebija pārbaudījis firmas tiesības sniegt komplekso tūrisma pakalpojumu, kā arī nebija informēts, ka nedrīkst izmantot oficiālo logotipu.

Arī uzņēmuma Eiprilla pārstāvis Ģirts, kurš Neatkarīgajai atteicās paust savu uzvārdu un ieņemamo amatu, bija neizpratnē, ka uzņēmumam ir jābūt reģistrētam kā tūrisma pakalpojuma sniedzējam. Viņš gan skaidroja, ka nemaz tādu pakalpojumu nesniedzot – tikai nodrošinot cilvēkiem autobusu biļetes uz prāmi un spēļu biļetes. Interesanti, ka dažu minūšu laikā pēc sarunas gan ar portālu www.kopaletak.lv, gan ar SIA Eiprilla dīvainais piedāvājums pazuda. Tiesa gan, līdz tam jau 28 cilvēki bija paguvuši lejuplādēt kuponus, taču, kā norādīja Ģirts, neviens rēķins par hokeja čempionātu vēl neesot izrakstīts.

«Apskatot piedāvājumu, secinām, ka piedāvātais pakalpojums ir klasificējams kā kompleksais tūrisma pakalpojums. Līdz ar to šādu pakalpojumu var piedāvāt tikai pakalpojumu sniedzējs, kas ir reģistrēts Tūrisma aģentu un tūrisma operatoru datubāzē (TATO),» Neatkarīgajai teic Patērētāju tiesību aizsardzības centra Patērētāju informēšanas un komunikāciju daļas (PTAC) vecākā konsultante Liene Kindzule. Viņa arī aicināja patērētājus būt vērīgiem, iegādājoties kompleksos tūrisma pakalpojumus. «Aicinām patērētājus pirms pakalpojumu iegādes vērst uzmanību, vai kompleksā tūrisma pakalpojuma sniedzējs ir reģistrējies Tūrisma aģentu un tūrisma operatoru datubāzē, ieskatoties http://tato.em.gov.lv. Īpaši uzmanīgiem patērētājiem jābūt, iegādājoties kompleksos tūrisma pakalpojumus kolektīvās iepirkšanās un kuponu mājaslapās,» mudina L. Kindzule.

Šī nav pirmā reize, kad www.kopaletak.lv nonācis PTAC uzmanības lokā. «No 2011. līdz 2013. gada 31. martam PTAC sniedzis divas konsultācijas patērētājiem par kolektīvās iepirkšanās portālu www.kopaletak.lv. Konsultāciju saturs bija – netiek ievērotas līgumsaistības, ekomercijas pārkāpumi, distances tirdzniecības noteikumu pārkāpumi. Savukārt par SIA Promotion studio, kam, pēc Lursoft datiem, pieder kolektīvās iepirkšanās portāls www.kopaletak.lv, PTAC sniedzis vienu konsultāciju no 2011. gada līdz 2013. gada 31. martam. Patērētājs sūdzējās par komersanta īstenotu negodīgu komercpraksi,» informē speciāliste. Savukārt par SIA Eiprilla sūdzības nav saņemtas.

Latvijā

Šogad peldēšanas sezona ir oficiāli noslēgusies. Ar katru dienu ūdeņi kļūst aukstāki, un pludmales paliek arvien klusākas, lai gan vēl siltās dienas mūs turpina lutināt. Kā norāda glābēji un mediķi - šī peldēšanas sezona iezīmējas melnās krāsās. Salīdzinot ar pagājušo gadu, Latvijā no ūdenstilpnēm izvilkti vairāk noslīkušo, vēsta TV kanāla 360 raidījums “360 ZIŅneši”.

Svarīgākais