Horvāti sūdzas par Latvijas tūrisma operatoru

 
©Publicitātes foto

Horvātijas ienākošā tūrisma operators Aba Tours vērsies ar pretenziju pret Latvijas tūrisma operatoru SIA Auto Prieks, kas pašlaik organizē braucienu uz Horvātiju un plāno tūristus izmitināt, pēc horvātu domām, necilvēcīgos apstākļos.

Patērētāju tiesību centrs tiešām šādu sūdzību ir saņēmis un pārbauda faktus. Bet pats tūrisma operators nebūt nedomā, ka cilvēki dzīvos necilvēcīgos apstākļos.

Tūristi dzīvos briesmīgi

«Izmantojot Horvātijas kūrortu popularitāti, Auto Prieks apzināti maldina cilvēkus, piedāvājot viņiem atpūtu tūristu bāzē Jambo pilsētiņā Klekā par dempinga cenu. Reklamējot Adrijas jūras piekrasti un pilsētiņu Kleku, Auto Prieks apzināti noklusē faktu, ka apartamentos Jambo nav ne apsildes, ne kondicioniera, kurš veiktu apsildes funkciju. Visu betona mājiņu sienas ir pārklātas ar pelējumu, savukārt mājiņas ir pilnas ar skudrām un zirnekļiem. Dažās mājiņās ir ļoti veca santehnika, kuru nav iespējams izmantot. Horvātijas žurnālisti raksta, ka apartamentu Jambo saimnieks ir saistīts ar Horvātijas kriminālstruktūrām un ir arestēts par finanšu krāpšanu un lielu parādu. Mēs bijām nepatīkami pārsteigti uzzinot , ka Auto Prieks vedīs pirmos tūristus to Latvijas (3 autobusi, 140 cilvēki) uz Kleku jau no 23. līdz 30. martam. Nav noslēpums, ka šajā sezonā laiks Adrijas jūras piekrastē nav stabils – ir ar stipru lietu un aukstām naktīm. Bez kondicionieriem, kas aukstajā sezonā strādā kā sildītāji, apartamentos nav iespējams dzīvot. Tāpēc Latvijas tūristus sagaida mitrums un aukstums šajās mājiņās,» vēstulē raksta Aba Tours pārstāvis Nedjeļko Sučičs.

Horvātu tūrisma pārstāvis vēstulē ir nosūtījis arī foto no Jumbo apartamentiem.

«Es neticu, ka kādam varētu patikt ideja izmitināt savus klientus tādos apartamentos – salauztos un netīros bungalo, šajā mitrajā, mākoņainajā gadalaikā. Briesmīgi, patiešām briesmīgi,» Neatkarīgajai pauž N. Sučičs. Viņš teic, ka ilgus gadus strādā tūrismā, un esot briesmīgi, ja kāds operators par Horvātiju radīs priekšstatu tikai tāpēc, ka izvēlētas nepiemērotas naktsmītnes. «Diemžēl šeit ir tādi cilvēki un kompānijas, kuru vienīgā doma ir peļņa!» Neatkarīgajai teic N. Sučičs.

Patērētāju tiesību aizsardzības centra Patērētāju un komunikāciju daļas vadītāja Neatkarīgajai apstiprina, ka patiešām šāda sūdzība par SIA Auto Prieks ir saņemta, un tagad notiekot faktu pārbaude. Iepriekš sūdzības par šīs kompānijas organizētajiem ceļojumiem no patērētājiem nav saņemtas, taču par SIA Auto Prieks, kura rūpals ir arī kolektīvās iepirkšanās portāls prieks.lv ir saņemti divi neapmierinātu klientu e-pasti par citu preču iegādi.

Krietni zem pašizmaksas

Izpētot SIA Auto Prieks piedāvājumu ceļojumam uz Horvātiju, var secināt, ka 11 dienu ceļojumu skolēnu brīvdienās firma piedāvā par smieklīgu cenu – 98 latiem. Turklāt firma piedāvā iepazīt ne tikai Horvātiju, bet arī Bosniju un Hercegovinu, kā arī Melnkalnes kūrortpilsētu Budvu un Kotoru. Neatkarīgā lūdza izvērtēt šo piedāvājumu tūrisma ekspertiem, kas norādīja, ka 98 lati ir cena, kura nesedz pat transporta izdevumus. Taču firma var mazināt savus zaudējumus, jo brauciena laikā tiek piedāvātas vairākas maksas ekskursijas. Piemēram, uz Melnkalni ekskursija maksā 40 eiro, uz Lokrumas salu un Dubrovniku – 40 eiro, un arī brauciens uz Bosniju un Hercegovinu maksā 40 eiro. Ja ekskursants vēlas izbaudīt visu, ko piedāvā operators, tad papildu izmaksas šim braucienam vienam pieaugušajam ir 240 eiro jeb apmēram 170 lati.

«Zemu cenu ir viegli izskaidrot. Pēc mūsu informācijas, sadarbība starp Auto Prieks un apartamentiem Jambo panākta ar neoficiālu mutisku vienošanos. Pakalpojumus apmaksās skaidrā naudā, un nodokļus nemaksās ne federālā, ne vietējā budžetā. Ir saprotams, ka citas kompānijas no Latvijas nevar atļauties tādas cenas. Mēs, tūrisma aģentūra Aba Tours, prasām Latvijas iestādes pārbaudīt šo sadarbību,» lūdz N. Sučičs.

Savdabīga reklāmas akcija

Savukārt Auto Prieks valdes priekšsēdētājs Sergejs Ivasjuta noraida pārmetumus un sola, ka ar tūristiem viss būs kārtībā. «Arī iepriekš mūsu tūristi ir dzīvojuši apartamentos Jambo,» teic S. Ivasjuta, norādot, ka neviens nav bijis neapmierināts. «To visu dara konkurenti!» uzskata Auto Prieks valdes priekšsēdētājs.

Arī par zemo cenu politiku S. Ivasjutam ir skaidrojums. Proti, kompānija Auto Prieks darbojas jau septiņus gadus, un uzņēmumā darbojas autoskola un autobusu īre, taču pavisam nesen uzņēmums sāka darboties arī tūrismā. Kompānija ir reģistrēta Tūrisma operatoru un aģentu datu bāzē, un ir samaksātas arī nepieciešamās drošības garantijas. «Mēs esam jauna kompānija tūrisma tirgū, un mūsu zemās cenas ir kā reklāma,» skaidro valdes priekšsēdētājs. Uzņēmuma mērķis esot savākt 25 000 klientu datu bāzi un tad paaugstināt ceļojumu cenas. Un tiem klientiem, kuriem patīk Auto Prieks serviss, būs prieks ar šo kompāniju doties ceļā, uzskata S. Ivasjuta.

 

Ko Tu domā par citu lasītāju komentāriem? Izsaki savu viedokli!