Rodas problēmas ar aviobiļetes iegādi vēl nedzimušam bērnam

 
©f64

Latvijā viena no prioritātēm ir demogrāfiskās situācijas uzlabošana, tomēr praksē topošajām māmiņām rodas problēmas, kas apgrūtina dzīves plānošanu pēc dzemdībām.

Biznesa augstskolas Turība pasniedzēja Inese Krūmiņa vēlējās savam vēl nedzimušajam bērnam iegādāties aviobiļeti, plānojot ģimenes izbraukumus.

«Pirms dažām dienām nacionālajai aviokompānijai airBaltic bija īpaša biļešu izpārdošana. Un, plānojot laiku pēc bērniņa piedzimšanas, vēlējos jau tagad iegādāties lidojumu maijā uz Helsinkiem. Sazvanīju aviokompānijas zvanu centru, lai noskaidrotu, kā tas ir iespējams, tomēr man pateica, ka vai nu uzreiz jāizdomā vēl nedzimušajam bērnam vārds, vai arī jāgaida, kad bēbis piedzims, un tad jāpērk aviobiļete, taču tad vairs izpārdošanas akcijas nebūs,» stāsta I. Krūmiņa.

Tomēr viņa riskējusi, laikus izdomājusi pēc dažiem mēnešiem gaidāmā bērniņa vārdu un izpārdošanas pēdējā dienā mēģinājusi nopirkt biļeti. Taču, veicot rezervāciju, jānorāda dzimšanas datums. Un 2013. gads kā dzimšanas datums izvēlnē neparādās. Pasniedzēja noriskēja un ievadīja dzimšanas datumu 2012. gadā, cerībā, ka vēlāk izdosies vienoties ar aviokompāniju par dzimšanas datu maiņu. «Domāju, ka citas topošās māmiņas nav tik uzņēmīgas un, neredzot iespēju iegādāties aviobiļeti par akcijas cenu, atmet ceļošanas plāniem ar roku,» nopūšas I. Krūmiņa.

Sazinoties ar airBaltic, Neatkarīgā uzzināja, ka tik bēdīga jau situācija nav. «Latvijas nacionālā aviokompānija airBaltic pārdod aviobiļetes, prasot tikai un vienīgi pasažiera vārdu, nav vajadzīga papildu personu identificējoša informācija (personas kods, pases dati u.tml.). Vārda maiņa airBaltic biļetēm nav atļauta, bet zīdaiņa gadījumā (personas līdz 24 mēnešu vecumam) airBaltic arī piemēro izņēmumu un pēc bērniņa piedzimšanas pieļauj vārda maiņu, un arī norādīt faktisko dzimšanas datumu, sazinoties ar airBaltic zvanu centru,» Neatkarīgajai norāda aviokompānijas korporatīvo komunikāciju viceprezidents Jānis Vanags.