Jūrmalā caurlaižu sistēmu uzlabot negrasās

© F64 Photo Agency

Jūrmalas šoseja vasarā un it īpaši pirms lieliem pasākumiem autobraucējiem nereti kļūst par īstu pārbaudījumu, jo pie Priedaines caurlaižu punkta veidojas sastrēgumi. Jūrmalas mērs Gatis Truksnis iebilst: tie rodas nevis biļešu sistēmas neefektivitātes, bet gan aiz tilta esošā regulējamā krustojuma ierobežotās caurlaidības dēļ.

span class="personlink">Satiksmes ministrija (SM), vaicāta, kā varētu novērst sastrēgumus pie Lielupes tilta, atvairās: tā nu nepavisam neesot SM, bet gan Jūrmalas pašvaldības vai Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrijas kompetence – tās varētu risināt jautājumu par caurlaižu sistēmas atcelšanu. Arī Valsts policija uzskata, ka pilsētas pašvaldībai būtu jāievieš uzlabojumi, lai neciestu satiksmes plūsma.

G. Truksnis gan aizrāda, ka šī nodeva pirms vairāk nekā 15 gadiem tika ieviesta ar Ministru kabineta akceptu, lai mudinātu autotransportu vairāk izmantot Jūrmalas apvedceļu, nevis pilsētas ielas. «Pilsētas budžets, nenoliedzami, vairāk iegūtu, ja mēs ierīkotu maksas stāvvietas, kā tas ir Rīgā. Bet neviens par to nekliedz. Te mēs par latu ļaujam stāvēt visu dienu, bet tas tiek uzskatīts par nedraudzīgu tūristiem un viesiem,» iebilst pilsētas mērs. Viņš arī nepiekrīt, ka sastrēgumi rodas caurlaižu iegādes dēļ. Pie vainas esot regulējamais krustojums aiz Lielupes tilta, pie kura sastrēgst autoplūsma, līdzīgi kā tas ir uz Vanšu un Salu tilta Rīgā. G. Truksnis uzskata, ka uz šiem tiltiem autovadītāji pavada krietni ilgāku laiku nekā uz Jūrmalas šosejas. Ja tomēr ilgāk nākas nīkt uz šosejas, tad tas lielākoties ir tāpēc, ka kaut kur noticis ceļa negadījums. «Parasti biļetes iegādei vajag ne vairāk kā 20 sekunžu laika,» pauž domes priekšsēdētājs. Tāpat viņš noraida jebkādas spekulācijas par biļešu cenu paaugstināšanu – kamēr viņš esot pilsētas galva, nekas tāds nenotikšot.

Īpaši uzlabojumi biļešu iegādei neesot plānoti. Caurlaides varot nopirkt desmit automātos ne tikai par skaidru naudu, bet arī izmantojot maksājumu kartes. Turklāt vasarā papildus tiek norīkoti palīgi – biļešu pārdevēji. Bet autovadītāji, kuriem ir Jūrmalas caurlaides, pilsētā var iebraukt pa atsevišķu malējo joslu.

Esot jau bijuši dažādi ierosinājumi, kā uzlabot situāciju: viens no tiem – tirgot biļetes ar īsziņu palīdzību. Tomēr tam ir vajadzīga sarežģīta kontroles sistēma, tāpēc līdz šim tas nav ieviests. Arī stāvvietu izveide pie Priedaines punkta prasītu pārāk lielus izdevumus, jo nāktos izcirst daudz koku. Pilsētas mērs pieļauj, ka pirms lieliem pasākumiem varētu norīkot policistu regulējamā krustojumā aiz tilta, lai viņš koriģētu satiksmi, dodot iespēju taisnvirziena plūsmai braukt ilgāk, nekā to atļauj luksofors.

Svarīgākais