Nacionālo elektronisko plašsaziņas līdzekļu padomes (NEPLP) rīkotajā diskusijā par divu nacionālo telekompāniju apvienošanos eksperti izvērtēja riskus, ko varētu radīt šāds darījums. Viena no galvenajām problēmām: varētu tikt apdraudēta viedokļu daudzveidība.
Modern Times Group (MTG) iespējamo apvienošanos ar a/s Neatkarīgie nacionālie mediji uz diskusiju uzaicinātie eksperti uzņēma ar dalītām izjūtām: lemjot, vai ļaut abiem telekanāliem apvienoties, vai ne, izvēle ir starp sliktu un ļoti sliktu risinājumu. Latvijas Universitātes Sociālo zinātņu fakultātes Komunikāciju studiju nodaļas vadītāja Inta Brikše ir pārliecināta, ka apvienošanās gadījumā izmaiņas noteikti būs, tajā skaitā – saturā. Skaidrs esot viens: plurālismu nenosaka vis kanālu daudzums, bet gan programmu viedokļu daudzveidība. Vai tā tiks nodrošināta šādā gadījumā – pārliecības nav. Viņa arī apšaubīja, vai NEPLP būs tas rīks, kas spēs ko ietekmēt.
Rīgas Stradiņa universitātes Komunikāciju studiju katedras vadītāja Anda Rožukalne netaupīja kritiskus vārdus šā brīža abu kanālu plurālismam: kāds tas varot būt, ja vienā raidlaikā viens raida Krievijas, bet otrs Amerikas ekstrasensus! Kā būtisku rādītāju eksperte uzsvēra arī uzņēmuma caurspīdīgumu – lai var saprast, kas ir uzņēmuma īpašnieks un kādi ir viņa mērķi.
MTG vadītājs Baltijas valstīs Kaspars Ozoliņš, komentējot caurspīdīgumu, norādīja, ka tas šajā gadījumā ir nodrošināts – MTG pieder publiskiem akcionāriem, kuri ievēro vadlīniju: politiskā un redakcionālā neitralitāte. «Ja apvienošanās notiks, ir nolemts izveidot neatkarīgu ziņu ombudu, kas būtu saikne starp skatītāju un telekanālu, kā arī medija iekšienē izveidot neatkarīgu padomi, kuras uzdevums būtu uzraudzīt redakcionālo neatkarību,» skaidroja K. Ozoliņš. Viņš uzskata, ka darījums būtu labākais risinājums abām kompānijām – tas ļautu apvienot tehnisko nodrošinājumu, vairāk atstājot naudas saturiskās daudzveidības nodrošināšanai. Viņš, protams, nevarot apgalvot, ka visu dienu tiks rādīti nacionālie produkti (autorraidījumu izveide ir krietni dārgāka nekā iepirktās ārzemju programmas), taču to noteikti būs vairāk nekā tagad.
SIA Lattelecom pārstāvis Toms Meisītis iebilda, ka viņš gan abos kanālos šobrīd neko daudz no nacionālā produkta neredzot! Viņam esot skaidrs, kāpēc vajadzīga šī apvienošanās: lai palielinātu peļņas iespējas un lai likvidētu konkurenci. Tā teikt – viens produkts ar mazākām izmaksām. T. Meisītis arī pauda pārliecību, ka daudzi runātāji vedinot uz to, ka izdzīvošanai vajadzīga abonentmaksa, tikai baidoties to drosmīgi paziņot.
Latvijas Reklāmas asociācijas prezidents Ģirts Ozols bija vēl striktāks: kanālu skaitam neesot nozīmes. No biznesa viedokļa, ja grib ko nopelnīt, perspektīva ir kanālam krievu valodā.