Daugavpils jauno tramvaju iepirkums iestrēgst

Daugavpils šogad plāno iegādāties 12 jaunus tramvaja vagonus Eiropas Savienības fonda projekta ietvaros. Bija jau noteikts to piegādātājs – Krievijas rūpnīca Vagonmash.

Taču Iepirkumu uzraudzības birojs (IUB) aizliedza slēgt līgumu ar uzņēmumu, uzskatot to par neuzticamu. Daugavpils pašvaldība gan neatmet domu vēl šogad pilsētas ielās redzēt tieši no Vagonmash pirktos tramvajus.

Daugavpils a/s Tramvaju uzņēmums izsludinātajā atklātajā konkursā par pasažieru tramvaju iegādi pieteicās pieci uzņēmumi: vietējā Daugavpils Lokomotīvju remonta rūpnīca, Rumānijas Carpat Belaz service SRL, Baltkrievijas Belkommunmash, Polijas Pojazdy szynowe pesa Bydgoszcz SA un Krievijas Vagonmash.

Uzvar Krievijas uzņēmums

Pasūtītājs par saimnieciski izdevīgāko uzskatīja Vagonmash piedāvājumu, tāpēc noteica to par konkursa uzvarētāju. Taču Daugavpils Lokomotīvju remonta rūpnīca iesniedza sūdzību IUB, kurā izklāstīts, ka uzvarētājs noteikts nepamatoti, jo tā piedāvājums neatbilst konkursa nolikumam. Turklāt Krievijas uzņēmumam ir lieli nodokļu parādi un pēdējo piecu gadu laikā tas nav izpildījis nevienu tramvaja piegādes līgumu, jo tas neatbilst uzņēmuma darbības virzienam. IUB, izvērtējot faktus, atzina sūdzību par pamatotu un atcēla lēmumu par konkursa rezultātiem, liekot pasūtītājam vēlreiz izskatīt piedāvājumus.

Pret apšaubāmu piedāvājumu

Daugavpils Lokomotīvju remonta rūpnīcas uzņēmuma padomes priekšsēdētājs Aivars Keskula neiebilst, ka Daugavpils uzņēmums nav izvēlēts par uzvarētāju, jo tiešām neesot izpildījis vienu no konkursa nolikuma punktiem. Bet tieši tāds pārkāpums bijis arī Vagonmash, taču tas netika diskvalificēts, kas nu gan neesot taisnīgi. Viņš pat pieļauj: ja nebūtu rakstījis sūdzību, Daugavpils varētu palikt bez jaunajiem tramvaja vagoniem. Bez jau IUB minētajiem faktiem viņam esot vēl citi, kam gan neesot dokumentāru pierādījumu, kas liecinot: tā tiešām varētu notikt, ja birojs nebūtu visu nobremzējis. Kaut vai izvērtējot piedāvāto cenu, kas Vagonmash bijusi zemākā, interesants esot fakts, ka tā bijusi zemāka pat par to, kāda vagoniem ir vietējā tirgū – Krievijā. Rodas jautājums: kur tad vēl loģistikas un citi izdevumi? Uz jautājumu, kāpēc pasūtītājs tomēr izvēlējies šo piedāvājumu, A. Keskula domā, ka Tramvaju uzņēmums nezinājis patiesos apstākļus, jo Vagonmash iesniedzis nepatiesu informāciju savas kvalifikācijas novērtēšanai: izziņa nebijusi legalizēta atbilstoši Dokumentu legalizācijas likuma noteikumiem.

Notikušo nekomentē

Tramvaju uzņēmums, ar kura vadību Neatkarīgajai neizdevās sazināties, vietējās rūpnīcas sūdzību bija atzinis par nepamatotu. Arī Daugavpils dome nav mierā ar IUB lēmumu, un mēra vietniece Līvija Jankovska, sīkāk nekomentējot notikušo, vien īsi atbildēja, ka pašlaik pašvaldība gatavo vēstuli Finanšu un Satiksmes ministrijām un IUB ar lūgumu vēlreiz pārskatīt dokumentus. IUB noraida domes pārmetumus, norādot, ka birojs vienmēr izskata visus esošos dokumentus. «Sūdzību izskatot, komisija izvērtēja visus lietas apstākļus. Pārliecinājāmies, ka pasūtītājs, izvēloties uzvarētāju, nav ņēmis vērā visus iepirkuma konkursa nolikuma kritērijus un pārliecinājies, ka viss ir kārtībā. Bija arī papildu argumenti, kas liecināja, ka pretendents ir neuzticams,» lēmumu neļaut slēgt līgumu ar Vagonmash pamatoja IUB priekšsēdētāja p. i. Dace Gaile. Pašlaik birojs vēl neesot saņēmis Daugavpils domes vēstuli, bet tā diez vai likšot mainīt sūdzību izskatīšanas komisijas pieņemto lēmumu.

***

Daugavpils tramvajs

• Kursē kopš 1946. gada

• Sliežu ceļu kopgarums 27 km

• Ekspluatācijā 50 vagonu

• Vagonu vecums 18–28 gadi

• Trīs maršruti

• Biļetes cena 30 santīmu

***

ES projekta Infrastruktūra un pakalpojumi aktivitātes

Publiskais transports ārpus Rīgas kopējās izmaksas Ls 10 316 583

Tajā skaitā attiecināmās izmaksas Ls 8 456 216:

Termiņš 2012. gada 31. decembris

ERAF daļa Ls 7 028 040 (83,11%), privātais finansējums Ls 1 428 176 (16,89%)

Avots: a/s Tramvaju uzņēmums un LETA

Projekts paredz:

• iegādāties 12 tramvaju vagonus: Ls 3 678 400 (bez PVN)

• atjaunot sliežu ceļus 6,2 km garumā

• renovēt 3 pārveidošanas apakšstacijas

• nomainīt ielas segumu 10 krustojumos

• rekonstruēt 13 pieturvietu

• nomainīt 4 kontakttīklus

Svarīgākais