Siguldas reklamēšanai izmanto Alpu kalnu skatus

© Publicitātes foto

Siguldas novada tūrisma centrs izdevis bukletu, kurš aicina tūristus doties uz Siguldas sniegotajiem kalniem. Uz bukletā vāka attēlota laimīga ģimene, kuras fonā ir Alpu kalni. Siguldieši ir pārsteigti, par tūrisma firmas izvēli, priekšroku dot Alpu kalniem, nevis pašmāju Sigulda slēpošanas kalnam.

nra.lv sazinājās ar Siguldas novada tūrisma centra pārstāvi Lauru Konstanti, kura ir atbildīgā par bukleta vizuālo noformējumu. Uz jautājumu, kāpēc tiek izvēlēts foto, kurš maldina patērētāju, L. Konstante skaidro: "Bukleta mērķis nav maldināt patērētāju, bet pievērst uzmanību ģimeniskajām attiecībām, kuras valda atpūšoties uz kalna. Siguldā nav tik iespaidīgu kalnu, lai ar tiem pārliecinoši piesaistītu tūristu plūsmu Siguldai, tāpēc izvēlamies jau gatavus fotoattēlus. Es neuzskatu, ka fonā redzamie kalni kaut kādā veidā pārkāpj patērētāju tiesības, vai varētu celt neslavu Siguldas iedzīvotājiem. Priekšplānā ir laimīga ģimene, kura, atbraucot pie mums uz Siguldu, var patīkami atpūsties un baudīt ziemas priekus – uz ko arī tiek likts uzsvars."

Patērētāju tiesību aizsardzības centra pārstāve Sanita Gertmane skaidro: "Ir nepieciešams laiks, lai objektīvi izvērtētu, vai bukletā redzamais attēls, pārkāpj patērētāju tiesības un kaut kādā veidā maldina sabiedrību. Manuprāt, šāda veida foto ievietošana bukletā nevar maldināt Latvijas iedzīvotājus, galu galā, visi esam gājuši skolā un zinām, ka Siguldā nav Alpi. Cits jautājums ir, vai buklets maldina ārzemju tūristus, bet lai to izvērtētu, ir nepieciešams laiks."

Buklets ir pieejams gan angļu, gan krievu valodā, kas nozīmē, ka informācija ir plaši pieejama arī ārzemju tūristiem, kuri tiek maldināti par Latvijā pieejamajiem slēpošanas kalniem.

Par reklāmas atbilstību visiem normatīvajiem aktiem rūpējas Konkurences padome, uzraugot reklāmas atbilstību normatīvo aktu prasībām, ja pārkāpums reklāmas jomā rada vai var radīt būtisku kaitējumu konkurencei.

Eiropas iniciatīva patērētāju atbalstīšanai nosaka, ka komercprakse ir maldinoša, ja tā sniedz nepareizu informāciju; jebkādā veidā, tostarp vispārējā sniegumā, maldina vai var maldināt vidusmēra patērētāju, pat ja informācija ir pareiza; tā liek vai var likt patērētājam pieņemt tādus lēmumu par darījumu, kādu viņš citādi nebūtu pieņēmis.

Likumi.lv mājaslapā, pieejama informācija, kas pauž reklāmai izvirzāmās vispārīgās prasības, - reklāmai jābūt likumīgai, patiesai un objektīvai, tā veidojama saskaņā ar godprātīgu reklāmas praksi. Reklāma nedrīkst mazināt sabiedrības uzticēšanos reklāmai, un tai jāatbilst godīgas konkurences principiem. Kā arī pants, kurš nosaka, ka reklāmā atļauts iekļaut tikai tādus paziņojumus vai vizuālos attēlus, kas nepārkāpj ētikas, humānisma, morāles, tikumības un pieklājības normas.

Latvijā

Dāvanas Ziemassvētkos saņem pārliecinoši lielākā daļa Latvijas iedzīvotāju – 81 %, liecina “Eco Baltia vide” un “Latvijas Zaļā punkta” aptauja*. Kaut arī 86 % kā galveno kritēriju dāvanu izvēlē min dāvanas piemērotību tās saņēmējam, gandrīz puse – 45 % – no visiem dāvanu saņēmējiem, viņuprāt, saņem nelietderīgas un sev nepiemērotas dāvanas, kuras tiek atdotas ģimenes locekļiem vai draugiem, pārdāvinātas tālāk vai noliktas plauktā, kur tās krāj putekļus. Lai nevajadzīgajām dāvanām dotu otro iespēju, arī šogad “Eco Baltia vide” trīs Latvijas pilsētās uzstādīs dāvanu maiņas skapjus, kas darbosies no 18. decembra līdz 13. janvārim.

Svarīgākais