Latvijas ceļotāji varēs apgūt vairāk galamērķu

Šā gada vasaras sezonā silto zemju cienītājiem ir krietni paplašinājies ceļojumu klāsts lidojumiem ar čarterreisiem.

Proti, jau ierastajam Turcijas kūrortam Antaljai, Grieķijas piederošajai Krētas salai, Katalonijas pērlei Barselonai un Bulgārijas kūrortiem klāt nākušas iespējas atpūsties Kiprā, citās Grieķijas salās un Itālijas brīnišķīgajā salā Sicīlijā. Bet rudenī galamērķu klāstu papildinās arī Portugāles dienvidos esošā Faru un Spānijas Malaga.

Taču daļa no jaunajiem galamērķiem ir sasniedzami caur Viļņu, bet tiešo reisu skaits uz siltajām zemēm no Rīgas nav būtiski palielinājies. Vai tas nozīmē, ka Latvijas tūrisma tirgus ir atstāts pabērna lomā un uzsvars tiks likts uz iedzīvotāju ziņā lielāko Lietuvu? «Visu trīs Baltijas valstu tirgi ir vienlīdz svarīgi, tomēr Lietuvas tirgus ir aptuveni divas reizes lielāks,» Neatkarīgajai teic tūroperatora Novatours direktors Leonīds Močeņovs..

Cilvēki reģistrēsies lidojumam uz savu izvēlēto galamērķi Rīgā, nodos bagāžu, aizlidos uz Viļņu un tur pārsēdīsies nākamajā lidmašīnā. «Lai ceļotgribētājiem nodrošinātu pēc iespējas plašāku galamērķu izvēli par konkurētspējīgām cenām, izstrādāts jaunais lidojumu plāns. Lidojumu plāniem izstrādāts ērts maršruts, savienojumu laiki un lidojumu grafiks. Aviokompānija nodrošina pasažieru reģistrāciju Rīgas lidostā līdz attiecīgajam galamērķim. Viļņas lidostā notiek pārsēšanās. Piemēram, dodoties ceļojumā uz Faru Portugālē, izlidošana no Rīgas lidostas ir pulksten 6.25, līdz Viļņas lidostai ceļā pavadot 45 minūtes, galamērķī Faru jau nokļūst pulksten 10.55,» norāda Novatours direktors.

Ja līdz šim Latvijas ceļotāji droši zināja, ka uz galamērķi dosies ar kādu no Latvijas aviokompānijām – čarterkompāniju SmartLynx vai nacionālo airBalic –, tagad situācija mainīsies. «Lidojumiem izmantos divas kompānijas: SmartLynx un Lietuvas Small Planet Airlines,» teic L. Močeņovs, gan nenorādot, vai Lietuvas aviokompānijas piedāvājums ir finansiāli izdevīgāks.