Valsts policijas priekšnieks Ints Ķuzis parakstījis rīkojumu, ar kuru uzņēmumam "Vitronic Baltica un Partneri" līdz 20.maijam Latvijā jāievieš atlikušie 130 jaunie fotoradari, tostarp 110 stacionārie, žurnālistiem otrdien pavēstīja Valsts policijas Prevencijas pārvaldes priekšnieks Edmunds Zivtiņš.
Patlaban Latvijā darbojas 34 fotoradari, no kuriem 30 ir jaunie fotoradari, bet atlikušie darbojas jau no 2008.gada.
Savukārt uzņēmuma padomes priekšsēdētāja vietnieks Dmitrijs Osipovs atzina, ka līdz šim visus fotoradarus nebija izdevies ieviest vairāku problēmu dēļ, tostarp "Latvijas Krājbankas" kraha dēļ.
Par radaru neieviešanu laikā uzņēmums maksā sodu, taču izskanējušās runas, ka stacionārie radari netiek ieviesti, jo no tiem šoferu maksātās soda naudas būs mazāk, uzņēmums uzskata par nepamatotām.
"Ir skaidrs uzņēmuma plāns ieviest šo projektu dzīvē, jo tikai tā varam atgūt ieguldīto naudu. Pēc līguma parakstīšanas notiek sadarbība ar "Latvijas energoceltnieku" projekta realizācijā, bet faktiskā celtniecība diemžēl bija apturēta, tāpēc ka uzņēmuma finansiālais partneris "Latvijas Krājbanka" apturēja savu darbību un neizpildīja savas līgumā noteiktās saistības. Tomēr es gribu uzsvērt, ka projekts neapstāsies un tuvākajā laikā mēs sāksim uzstādīt stacionāros radarus. Es domāju, ka līdz 20.maijam mēs to paspēsim. Fiziski sistēmas jau ir, bet celtniecība kavējās, tāpēc ka "Latvijas Krājbanka" neizpildīja savas saistības," paskaidroja uzņēmuma pārstāvis un piebilda, ka patlaban jau ir panākta vienošanās par projekta pārfinansēšanu.
Viņš arī norādīja, ka vēl viena problēma ir ar zemju īpašniekiem, proti, ja starp elektrības pieslēgšanas vietu un stacionārās iekārtas uzstādīšanas vietu ir privāta zeme, diez vai privātais īpašnieks saskaņos elektrokabeļa izvietošanu savā teritorijā, ņemot vērā, ka tas būs apgrūtinājums viņa zemei.
"Bija domāts, ka tā būs problēma, bet izrādās, ka tā ir nopietnāka, nekā bija plānots," minēja Osipovs. Šīs problēmas risināšanā acīmredzot būs jāmaina fotoradara lokācijas vieta.
Ja fotoradari netiek ieviesti arī līdz 20.maijam, Zivtiņš domā, ka līgumsoda piemērošana turpināsies. Ar Ķuža vēstuli ir izteikts brīdinājums, un šādi brīdinājumi var būt divi, bet pēc tam jau var lemt, vai turpināt projektu vai lauzt līgumu.
Prevencijas pārvaldes priekšnieks uzskata, ka pilnībā par fotoradaru atdevi varēs spriest tikai pēc tam, kad uz ceļiem darbosies visi fotoradari un būs veikta analīze.
Drīzumā Valsts policija sola arī papildināt Valsts policijas mājaslapā atrodamo fotoradaru karti, kurā ir redzamas radaru iespējamās izvietošanas vietas. Kopumā, pēc policijas plāniem, pašlaik 34 radari varēs atrasties aptuveni 200 vietās.
Valsts policijas dati liecina, ka pirmās kārtas 15 jauno fotoradaru darbības laikā no 21.novembra pārkāpējiem sastādīts 15 981 protokols par kopējo summu 280 430 latu.
Fotoradaru darbības laikā pērn decembrī salīdzinājumā ar aizpērnā gada decembri par vairākiem simtiem samazinājies avāriju skaits.