Atjaunota vilcienu kustība pēc avārijas Daugavpils novadā

Otrdienas rītā ir pabeigts darbs pie sliežu remonta Daugavpils novada Naujenes pagastā, kur svētdienas vakarā netālu no Kraujas dzelzceļa stacijas no sliedēm noskrēja 17 kravas vilciena cisternas, un vilcienu kustība ir atjaunota, aģentūrai BNS pastāstīja uzņēmuma "Latvijas dzelzceļš" (LDz) mediju attiecību vadītājs Māris Ozols.

Viņš informēja, ka vilcienu satiksme atjaunota plkst.9.

Līdz kustības atsākšanai virzienā no Baltkrievijas atiešanu gaidīja vairāk nekā 80 kravas vilcienu sastāvu, savukārt Latvijā virzienā uz Baltkrieviju kavējās vairāk nekā 50 vilcienu sastāvu, kuri nevarēja doties maršrutā avārijas izraisīto seku dēļ.

Izplūdušo vielu daudzums pagaidām precīzi nav aprēķināts, tomēr pagaidām zināms, ka ir izplūdušas 120 tonnas ar tehnisko šķīdinātāju un viena cisterna ar minerālsmērvielu. No negadījumā iesaistītajiem vagoniem divi vagoni pieder klientiem no Latvijas – tajos pārvadātas ogles un nafta, pārējie negadījumā iesaistīto vagonu kravas saņēmēji ir Igaunijā. Visi vagoni ir privāti.

LDz jau ir izstrādājis vides sanācijas plānu, lai likvidētu negadījuma sekas. Patlaban tiek aprēķināti zaudējumi.

Avāriju, iespējams, izraisījis sliežu bojājums.

Jau vēstīts, ka Daugavpils novada Naujenes pagastā vienu kilometru no Kraujas dzelzceļa stacijas svētdien vakarā no sliedēm noskrēja 17 kravas vilciena cisternas, kas pamatā veda eļļu, un no piecām cisternām noplūda eļļa un šķīdinātājs.

Vietējie iedzīvotāji arī brīdināti par iespējamu ūdens piesārņojumu un pagaidām tiek aicināti nelietot ūdeni no tuvējām akām.

Valsts vides dienesta Daugavpils reģionālā vides pārvalde saistībā ar negadījumu Daugavpils novadā "Latvijas dzelzceļam" uzdevusi sagatavot un saskaņot sanācijas plānu, paredzot tajā visus pasākumus izpostītās teritorijas atjaunošanai un to izpildes termiņus.

Latvijā

Vācijas interneta tirdzniecības uzņēmums "Zalando" trešdien paziņoja, ka grasās iegādāties konkurentu "About You" par 1,1 miljardu eiro, lai radītu Eiropas platformu, kas spētu labāk konkurēt ar Ķīnas interneta tirdzniecības milžiem.