Turaidā oktobrī avarējušās lidmašīnas dzinēju laboratorijā Nīderlandē pētīs vismaz divus vai trīs mēnešus, aģentūrai BNS pastāstīja Transporta nelaimes gadījumu un incidentu izmeklēšanas biroja vadītājs Ivars Alfrēds Gaveika.
Pērn 15.oktobrī pie Turaidas avarēja privātā pasažieru lidmašīna, un šajā avārijā gāja bojā uzņēmējs Gundars Vectirāns.
Avarējušās privātās lidmašīnas dzinējs uz Nīderlandi nosūtīts decembra pirmajā pusē, un pašlaik norit izmeklēšana, lai noskaidrotu, vai pie vainas nelaimes gadījumam, kurā gāja bojā lidaparāta pilots un pasažieris, bijis dzinēja defekts.
Gaveika norādīja, ka avionegadījumu eksperti Latvijā jau pirms laboratorijas ekspertu slēdziena saņemšanas ir pārliecināti, ka negadījums, visticamāk, tomēr nav saistāms ar lidmašīnas dzinēja likstām, taču, lai to apstiprinātu, nepieciešama rūpīga izmeklēšana. Latvijā šādas pārbaudes nav iespējams veikt.
"Mēs pamazām vērtējam, bet nevar jau tāpat izvirzīt kādu versiju, kamēr tai nav apstiprinājuma," sacīja eksperts.
Jau vēstīts, ka pērn 15.oktobrī pie Turaidas avarēja privātā pasažieru lidmašīna. Lidmašīna nokritusi apmēram 200 metru attālumā no Turaidas‒Raganas ceļa un 200 metru attālumā no tuvākās apdzīvotās mājas.
Lidmašīna sadega, pirms notikuma vietā paspēja ierasties glābēji. Avārijā gāja bojā lidmašīnas pilots un pasažieris, bet citi cilvēki necieta. Lidmašīnas pilots bija autotirgotāja "Amserv Motors" līdzīpašnieks Gundars Vectirāns. Viņam bijusi pilota pieredze piecus gadus.
Lidmašīna bijusi pāris gadu veca.