Jaunzeme-Grende: līdzšinējā veselības apdrošināšanas prakse KM bijusi neētiska un nelikumīga

Līdzšinējā veselības apdrošināšanas organizēšanas prakse Kultūras ministrijā (KM) un tās padotības iestādēs bijusi nelikumīga, trešdien žurnālistiem pēc viesošanās Nacionālās apvienības frakcijas sēdē apgalvoja kultūras ministre Žaneta Jaunzeme-Grende (NA).

Ministre, izskaidrojot situāciju KM, norādīja, ka Kultūras ministrijā un citās kultūras iestādēs veic apdrošināšanu, kura ir neētiska un nelikumīga. Tāpēc viņai esot vēlme mainīt šo situāciju un izpildīt labas pārvaldības principus.

"Es saprotu, ka nākamreiz, pat ja kāds cilvēks mirs, es sava vīra palīdzību neprasīšu," sacīja Jaunzeme-Grende, atbildot uz to, ka viņas dzīvesbiedrs devis norādes saistībā ar veselības apdrošināšanas iepirkumu.

Uz jautājumu, vai ministrijas ietvaros līdzšinējie apdrošināšanas konkursi ir bijuši nelikumīgi, ministre atbildēja apstiprinoši.

"Ja cilvēks, veidojot konkursu, grib izvēlēties apdrošināšanas brokeri, iesākumā viņam vispirms jāveic konkurss apdrošināšanas brokerim. Kad tas ir izvēlēts, brokeris tālāk izvēlas apdrošinātāju. Nevis šī līdzšinējā prakse, ka brokeris ir par velti vai viņam nekas netiek maksāts un pēc tam necaurspīdīgi vienojas ar apdrošinātāju par nezin cik procentiem. Tas ir neētiski un nelikumīgi," klāstīja ministre.

"Ļoti gribas lietas sakārtot un ļoti gribas, lai viss būtu skaidrs un kārtībā. Tas, ka ir tik viegli izveidot melno PR pret vienu ģimeni, mani ļoti skumdina," emocionāli piebilda Jaunzeme-Grende.

Jau vēstīts, ka pašlaik pēc ministres no amata atstādinātās KM valsts sekretāres Solvitas Zvidriņas iesnieguma Korupcijas novēršanas un apkarošanas birojs nolēmis sākt pārbaudi.

Viens no Zvidriņas iesnieguma punktiem bijis par to, ka ministres uzdevumā bijis jāpārtrauc veselības apdrošināšanas iepirkums, jo neesot izvēlēts pareizais brokeris. Kā eksperts šajā jautājumā ticis uzaicināts ministres vīrs.

Latvijā

Taksometru pakalpojumu pieejamība dažādām sabiedrības grupām un invaliditātes veidiem var būt atšķirīga, tomēr transportlīdzekļu pielāgošanā jāveic ievērojami uzlabojumi, jāizglīto vadītāji un jāveicina empātija, reizē neaizmirstot par drošas braukšanas kultūru, lai taksometru pakalpojumus pilnvērtīgi varētu izmantot arī pasažieri ar invaliditāti un vecāki ar maziem bērniem, uzskata Tiesībsarga birojs.

Svarīgākais