Autoeksperts Timrots kritizē noslēpumainību ap jaunajiem fotoradariem

© F64 Photo Agency

Ap jaunajiem fotoradariem ir pārāk daudz noslēpumainības un nav skaidrs, pēc kādiem principiem tos izvieto uz ceļiem, intervijā žurnālam "Sestdiena" atzinis autoeksperts Pauls Timrots.

"Lielākā bēda ar fotoradariem ir tā, ka viss notiek tā noslēpumaini. Kur ir karte? Pēc līguma jau 1.oktobrī bija jābūt gan kartēm, gan uzstādītām visām zīmēm. Tās kartes, kas šobrīd ir pieejamas, ir diezgan ticamas, bet tur radari ir salikti uz tiltiem. Nu, kas tas ir?! Kāpēc Vanšu tiltam vidū ir radars? Acīmredzot tie ir izvietoti naudas smelšanai, nevis jēgai," sprieda Timrots.

Viņš norādīja, ka fotoradaru kartei būtu jāsakrīt ar tā saucamo "melno punktu" karti, taču pašlaik tā nav.

"Un kas ir tie speciālisti, kuri izdomāja, kur likt radarus? Ar ko viņi apspriedās, pēc kādiem principiem izlika? Neviens to nesaka! Kur viņi ir? Lai nāk šurp! Būtu taču jāapspriežas ar sabiedrību! Kāpēc policija preses konferencē par radariem atļaujas rādīt uz papīra lapas izkopētu melnbaltu karti, kurā visi vietu nosaukumi Latvijā ir krievu valodā?" sašutumu pauda eksperts.

Tāpat arī neesot skaidrs, ko ar fotoradariem iecerēts panākt - palielināt nodokļu ieņēmumus valsts kasē, samazināt ātrumu, vai abus kopā, "vai vienkārši cilvēki meklē citu veidu, kā nopelnīt".

Timrots uzskata, ka sodu sistēma Latvijā par ātruma pārsniegšanu ir ļoti sabalansēta un nav pārāk barga - piemēram, Igaunijā par identisku pārkāpumu jāmaksā vairāk -, taču problēma ir loģikas trūkumā attiecībā uz ceļu satiksmes organizēšanu.

"Lielākā problēma ir tā, ka ar dažādām akcijām un juridiskajām lietām izdarīts viss iespējamais, bet nekas nav darīts, lai uz ceļa būtu normāli. Mums stāv radari, nopirkti par entajiem tūkstošiem, un turpat ir bedre, kurā vari pazaudēt riepu par 200 latiem. Kāpēc līniju nevar novilkt, bet var nopirkt fotoradaru? Kāpēc bedri nevar aiztaisīt, kāpēc ziemā nevar notīrīt sniegu, bet var nopirkt tās kastes?" retoriski vaicāja eksperts.

Svarīgākais