Šlesera Reformu partijas LPP/LC kongresā 1.decembrī no tās līdera Aināra Šlesera tiks prasīts paskaidrojums par atklātībā nonākušajām sarunām, kas, iespējams, vairāku gadu garumā noklausītas viesnīcā "Rīdzene" un apliecina viņa vēlmi legalizēt īpašumtiesības Rīgas Tirdzniecības ostā (RTO), pirmdien Latvijas Televīzijas raidījumā "Panorāma" norādīja ekspremjers un pašreizējais Eiropas Parlamenta (EP) deputāts Ivars Godmanis (LPP/ LC).
Viņš uzsvēra, ka līdz šim Šlesers vienmēr esot noliedzis, ka piedalījies vai piedalās neatļautos mantiskos darījumos.
"Esmu prasījis Šlesera kungam personīgi un arī citu cilvēku klātbūtnē, vai viņam pieder kādas firmas, akcijas, īpašumi vai naudas līdzekļi, kurus viņš nav deklarējis. Viņš man ir atbildējis gan personīgi, gan publiski, ka nepieder un ka viss, kas viņam ir, to viņš ir deklarējis," sacīja Godmanis.
Viņš uzsvēra - ja patiesībai atbilst "De facto" publiskotie sarunu fragmenti, kas apliecina, ka Šleseram tomēr ir šādas saistības, tas tiks pierādīts arī izmeklēšanā.
"Tā kā mums 1.decembrī ir kongress, es domāju, ka vismaz uz partijas kongresu būs publiski jāizskaidro gan partijas biedriem, gan mums, ko nozīmē šīs sarunas, vai viņam pieder kādi īpašumi un kaut kas tāds, kas nav deklarēts. Ja pierādīsies, ka viņam tiešām kaut kas pieder (..), tad neapšaubāmi tas ir nosodāms visās nozīmēs," uzsvēra Godmanis.
Latvijas Televīzijas raidījums "De facto" svētdien, atsaucoties uz viesnīcā "Rīdzene", iespējams, notikušām sarunām, ziņoja, ka bijušais satiksmes ministrs un par oligarhu dēvētais Ainārs Šlesers vēlējies legalizēt īpašumtiesības Rīgas Tirdzniecības ostā.
Raidījums vēstīja, ka Rīgas Tirdzniecības ostas īpašnieku shēma ir visai sazarota – 44% uzņēmuma daļu pieder "BTH Rīga", 20% – "Latmorporttrans", kura īpašnieks ir Rīgas Tirdzniecības ostas vadītājs Ralfs Kļaviņš, savukārt pārējās daļas jeb 36% pieder "Piejūras investīcijām", kura īpašnieks ir Šveicē reģistrētā "ZEIN Holding AG".
"De facto" informēja, ka raidījuma rīcībā nonākušās sarunas ļaujot secināt, ka 2010.gadā vairākus mēnešus kalta darījumu ķēde, ar kuru Šlesers plānojis legalizēt īpašumtiesības Rīgas Tirdzniecības ostā, tostarp plānots, kā Šveices kompānijai piederošās daļas nonāktu līdz Šleseram. Pēc raidījuma ziņotā, šim mērķim bijis plānots izmantot Šlesera ģimenei piederošo uzņēmumu "Avadel", apsvērta arī doma darījumā iesaistīt "Rietumu banku".
Citās sarunās, pēc raidījuma ziņotā, arī minēts, ka Šveices holdingā jau pirms pārņemšanas būtu jānonāk arī "Zaķusala estate" un "Jaunrīgas attīstības uzņēmumam".
Iepriekš žurnāls "Ir" vēstīja, ka Korupcijas novēršanas un apkarošanas biroja (KNAB) izmeklēšanā tiek pētīts, vai Šlesers, Aivars Lembergs un Andris Šķēle nav slēpti nodrošinājuši savu ietekmi Rīgas Tirdzniecības ostā caur trim citām kompānijām un to pārstāvjiem - Kiprā reģistrēto "Mariniera Ltd." (oficiāli pieder Ralfam Kļaviņam), Šveicē reģistrēto "Zein Holding AG" (oficiāli pieder Viesturam Koziolam, kurš aizņēmies Šlesera naudu) un Latvijā reģistrēto "BTH Rīga" (tās īpašnieki caur vairāku uzņēmumu ķēdi ir ar Šķēli saistīts uzņēmējs Modris Ozoliņš un Lemberga dēlam Anrijam pazīstamais Jānis Lācis).
Rīgas Tirdzniecības ostas pamatdarbība ir saistīta ar ieguldījumu pārvaldi. Tās grupā ietilpst 16 uzņēmumu – "Rīgas Centrālais termināls", "Riga Container terminal", "Riga fertilizer terminal", "Rīgas ostas elevators", "LKK Skonto metāls", "Kravu ekspedīcija", "Baltijas tranzīta serviss", "Liepājas naftas tranzīts", "Juta termināls", "Ogļu termināls", " Rīgas 1. saldētava", "RTO Investīcijas", "RTO Elektrotīkli", "RTO Komunālserviss", "RTO vagonu serviss" un "RTO Management".