airBaltic krīze neveicina pieprasījuma pieaugumu pēc autobusu braucieniem

airBaltic krīze viennozīmīgi ietekmē tūrisma tirgu Latvijā, taču tas nav iemesls, lai ceļotāji mainītu savus paradumus un izvēlētos ceļot ar autobusu, atzīst Neatkarīgās aptaujātie tūrisma eksperti. Drīzāk tūristi un darījumu cilvēki izvēlas citas aviokompānijas – lai arī dārgāk un ilgāk, jo ir pārsēšanās, tomēr drošāk.

«Cilvēki ir gatavi piemaksāt un zaudēt laiku, pārsēžoties citā lidostā, lai lidotu ar citu aviokompāniju uz izvēlēto galamērķi. Taču izvēle par labu autobusiem vēl nenotiek,» Neatkarīgajai teic ceļojumu aģentūras A-Sono valdes locekle Iveta Vanaga. Drīzāk esot vērojama cita tendence – cilvēki aizvien vairāk uzmanības pievērš apdrošināšanai un pastiprināti interesējas, vai ir iespējams iegādāties apdrošināšanu, kas nodrošina pret aviokompānijas bankrotu. Turklāt cilvēki bieži izlemj doties ārpus Latvijas nedēļas nogalēs, un ceļojums ar autobusu diemžēl prasa pārāk ilgu laiku, lai izbaudītu ceļojumu.

«Ceļojumos ar autobusiem cilvēki brauc vasarā un rudenī līdz oktobrim. Tie, kas vēlas braukt rudenī, ceļojumus jau nopirkuši iepriekš. Bet airBaltic skandāls sākās rudenī. Tā ka šis nav īstais brīdis, lai izvērtētu, vai aviokompānijas krīzes dēļ palielināsies pieprasījums pēc ceļojumiem ar autobusiem,» uzskata inovatīvās aģentūras Ceļojumu bode valdes loceklis Kaspars Gēgeris. Drīzāk būs iespējams izvērtēt, vai tiešām ceļotāji izvēlēsies autobusu ekskursijas, nākamgad, kad cilvēki sāks iegādāties ceļojumus nākamā gada vasarai.

K. Gēgeris gan norāda, ka bieži, iegādājoties ceļojumu, klienti vaicā, kura aviokompānija nodrošinās pārlidojumus. «Uzzinājuši, ka airBaltic, viņi nav priecīgi. Daži pat izvēlas pirkt citu ceļojumu tikai tādēļ, ka ir cits aviopārvadātājs,» piebilst ceļojumu eksperts.

airBaltic krīzes dēļ nav jūtams arī pieprasījuma pieaugums pēc autobusu regulārajiem reisiem. «Krīze sakrīt ar sezonas maiņu, pasažieru plūsma ir mainījusies. Tādēļ mēs izmaiņas neizjūtam. Jā, laikā, kad bija Islandes vulkāna izvirdumi un visa aviācija bija paralizēta, tad mūsu nozare strauji izjuta pieprasījuma pieaugumu,» Neatkarīgajai teic Lux Express Latvia valdes locekle Regīna Reķe. Pārsvarā Lux Express nodrošina satiksmi uz Latvijas kaimiņvalstīm. Viens no tālākajiem galamērķiem – Sanktpēterburga, kurp dodoties, ceļā jāpavada apmēram 11 stundu. Tādēļ dažkārt cilvēki priekšroku deva airBaltic stundu ilgajam lidojumam. Taču R. Reķe stāsta, ka vilkt paralēles ar aviokompānijas krīzi un pasažieru pieaugumu līnijā Rīga–Sanktpēterburga nevar – pēdējā gada laikā pasažieru skaits palielinājies par 70 procentiem neatkarīgi no situācijas aviācijā.

Svarīgākais