Transporta uzņēmums "Gulbenes‒Alūksnes bānītis" septembrī saņēmis nepieciešamos juridiskos dokumentus, lai arī turpmāk nodrošinātu regulārus pasažieru pārvadājumus pa dzelzceļu, aģentūrai BNS pavēstīja uzņēmuma sabiedrisko attiecību speciāliste Marina Deļikatnaja-Buša.
Saskaņā ar viņas teikto septembrī Sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas komisija bānītim izsniedza licenci par pasažieru pārvadājumiem pa dzelzceļu, bet no Valsts dzelzceļa tehniskās inspekcijas uzņēmums saņēma Drošības sertifikātu. "Patlaban Latvijas teritorijā ar pasažieru pārvadājumiem atļauts nodarboties [uzņēmumiem] "LDz Cargo", "Pasažieru vilciens" un "Gulbenes–Alūksnes bānītis", turklāt bānītis ir vienīgais regulāri kursējošais šaursliežu dzelzceļš Baltijā," piebilda Deļikatnaja-Buša.
Viņa arī norādīja, ka patlaban Gulbenes šaursliežu dzelzceļa depo telpās turpinās otrās tvaika lokomotīves "Gr-319" restaurācija. "Lokomotīvei pašlaik lielākie atjaunošanas darbi ir pabeigti, un tuvāko mēnešu laikā notiks detaļu montāža, pēdējo trūkstošo detaļu izgatavošana, krāsošana un regulēšana," viņa sacīja.
Pēc uzņēmumā sniegtās informācijas, lokomotīves atjaunošanas procesā radās daudzas tehniskas un finansiālas grūtības, jo lokomotīve izrādījās daudz sliktākā stāvoklī, nekā cerēts, taču labvēlīgu apstākļu dēļ restaurāciju iecerēts pabeigt šā gada laikā. "Pēc tvaika lokomotīves restaurācijas pabeigšanas un pieņemšanas ekspluatācijā plānots to izmantot pārvadājumos un speciālos pasākumos," minēja kompānijas pārstāve.
"Lursoft" dati liecina, ka uzņēmums "Gulbenes–Alūksnes bānītis" dibināts 2001.gadā. Tā apmaksātais pamatkapitāls ir 4400 latu. Uzņēmums pieder vairākām Latvijas privātpersonām, kā arī Alūksnes novada pašvaldībai, Gulbenes novada domei un Latvijas Dzelzceļnieku biedrībai.