Trīs partijas iztērējušas pusi no limitētajiem aģitācijas izdevumiem

Nodrošinot priekšvēlēšanu aģitācijas monitoringu, Korupcijas novēršanas un apkarošanas birojs (KNAB) secinājis, ka 20 dienas pirms aģitācijas aizlieguma viena politiskā partija ir sasniegusi 63% un vēl divas partijas – aptuveni 50% no likumā noteikto pieļaujamo izdevumu apmēra visu veidu reklāmas izvietošanai, pasta pakalpojumiem, labdarības pasākumu finansēšanai un sponsorēšanai.

Pieci politiskie spēki ir iztērējuši mazāk par 40% no pieļaujamajiem finanšu resursiem, savukārt piecas partijas minētajam nolūkam līdzekļus vēl nav tērējušas.

Apkopojot uz 2011.gada 28.augustu KNAB rīcībā esošo informāciju, kuru atbilstoši likuma prasībām partijas un mediji ir iesnieguši par paredzamo priekšvēlēšanu aģitācijas materiālu izvietošanu televīzijā, radio, preses izdevumos, internetā, telpās un publiskās vietās, pasta pakalpojumu izmantošanu, kā arī par veikto labdarības pasākumu finansēšanu un sponsorēšanu, KNAB nav konstatējis, ka kāda politiskā partija vai to apvienība būtu pārsniegusi likumā noteikto izdevumu apmēru minētajiem vēlēšanu kampaņas izdevumiem:

1. VIENOTĪBA - 36,50%,

2. Latvijas Sociāldemokrātiskā strādnieku partija - 0%;

3. „Zatlera Reformu partija” - 20,58%

4. Kristīgi demokrātiskā savienība - 0,07%,

5. Šlesera Reformu partija LPP/LC - 52,06%,

6. Politisko partiju apvienība „Saskaņas Centrs” - 47,49%,

7. „PCTVL-Par cilvēka tiesībām vienotā Latvijā” - 1,21%,

8. Nacionālā apvienība „Visu Latvijai!”-„Tēvzemei un Brīvībai/LNNK” - 0,20%,

9. „Par prezidentālu republiku” - 0%,

10. „Pēdējā partija” - 0%,

11. Zaļo un Zemnieku savienība - 62,87%,

12. „Tautas kontrole” - 0%,

13. Partija „Brīvība. Brīvs no bailēm, naida un dusmām” - 0%.

Līdz šim KNAB ir saņēmis informāciju par astoņu tā dēvēto trešo personu veikto aģitāciju un nav konstatējis, ka kāda ar partijām un to apvienībām nesaistīta persona līdz šim būtu pārsniegusi tai noteikto priekšvēlēšanu izdevumu apmēra ierobežojumu – 3 000 latu. KNAB atsevišķi vēl vērtēs šo personu veiktās aģitācijas saistību ar partiju kampaņām.

KNAB pārbauda saņemto un tā rīcībā esošo informāciju par vairākiem slēptās aģitācijas gadījumiem, kā arī par, iespējams, pretlikumīgu priekšvēlēšanu aģitācijas veikšanu un administratīvo resursu izmantošanu. Saskaņā ar likumā noteikto kārtību KNAB informāciju par atklātajiem pārkāpumiem un pieņemtajiem lēmumiem publiskos tikai pēc visu partiju iesniegto vēlēšanu ieņēmumu un izdevumu deklarāciju pārbaužu pabeigšanas.

Jau ziņots, ka atbilstoši Politisko organizāciju (partiju) finansēšanas likumam saistībā ar 2011.gada 17.septembrī izsludinātajām Saeimas vēlēšanām politiskā organizācija vai to apvienība, kas iesniegusi savu deputātu kandidātu sarakstu visos piecos vēlēšanu apgabalos, izdevumiem par reklāmas izvietošanu, pasta (arī elektroniskā pasta) pakalpojumu izmantošanu, lai ar tā palīdzību nosūtītu priekšvēlēšanu aģitācijas materiālus, labdarības pasākumu finansēšanu, sponsorēšanu, izmaksājot pabalstus un izdarot dāvinājumus (ziedojumus) drīkst izlietot ne vairāk par 282 559,62 latiem.

Latvijā

Biežākais mediju ētikas kodeksa pārkāpums, ko savos atzinumos konstatējusi Latvijas Mediju ētikas padome (LMĒP), bijis godprātības principa neievērošana, liecina LMĒP pārskats par mediju ētikas kodeksa piemērošanas praksi, izskatot piecu gadu laikā saņemtās sūdzības.

Svarīgākais