Ventspilī veidos skolu apdāvinātiem bērniem

Ventspilī iecerēts veidot skolu darbam ar apdāvinātiem bērniem, aģentūrai BNS pavēstīja Ventspils pašvaldība.

Ventspils dome apstiprinājusi Rīcības programmu darbam ar apdāvinātiem pašvaldības izglītības iestāžu audzēkņiem 2011.–2014.gadā un nolēmusi izveidot radošo spēju un intelekta attīstības skolu "Gudrinieks".

Skolas mērķis būs atklāt un attīstīt pilsētas bērnu un jauniešu talantus, veicināt viņu individuālo kreatīvo un inovatīvo spēju, kā arī prasmju attīstību, radīt radošu nodarbību vidi, nodrošināt audzēkņus ar viņu intelektuālajam līmenim atbilstošiem mācību materiāliem un attīstošām spēlēm, pilnveidot apmācības procesā iesaistīto pašvaldības izglītības iestāžu pedagogu profesionālo sagatavotību.

Skolas izveide ietver pasākumus trīs posmos.

Nākamajā mācību gadā pilsētas pirmsskolas iestādēs sāks šo iestāžu pedagogu izstrādātā projekta "Bērnu radošuma un intelektuālo spēju attīstība rotaļnodarbībās un ārpus tām" īstenošanu vidējā vecuma (četri līdz pieci gadi) bērnu grupu audzēkņiem. Tajā piedalīsies visu pirmsskolas izglītības iestāžu attiecīgā vecuma grupu audzēkņi (vairāk nekā 350 bērnu). Trīs gados projekts aptvers pirmsskolas izglītības iestāžu visas četru līdz septiņu gadu veco bērnu grupas, līdz ar to sagatavojot bērnudārzu audzēkņus pamatizglītības sekmīgai sākšanai, būtisku uzmanību veltot viņu individuālo spēju attīstībai. Pēc trīs gadiem spējīgākie un talantīgākie bērni pēc pirmsskolas izglītības iestāžu beigšanas varēs turpināt nodarbības radošo spēju un attīstības skolā "Gudrinieks".

2011./2012. mācību gadā turpināsies nodarbības vispārizglītojošo skolu audzēkņiem no desmit gadu vecuma, kuri parādījuši atzīstamas spējas mācību procesā, balstoties uz dabaszinātņu un matemātikas priekšmetiem. Nodarbību organizācijai līdz šā gada 1.septembrim tiks izveidota Jaunrades nama struktūrvienība – radošo spēju un intelekta attīstības skola "Gudrinieks", kura darbosies Izglītības pārvaldes vadībā, informēja pašvaldība.

Tajā nodarbības organizēs tiem 45 skolu audzēkņiem, kuri mācību procesā iesaistījās jau 2011.gada sākumā, kā arī 45–50 no jauna skolās uzņemtajiem 4.–5.klašu audzēkņiem. Jaunu audzēkņu uzņemšana notiks ar skolu administrāciju rekomendācijām, pamatojoties uz valsts pārbaudes darbu 3.klases noslēguma rezultātiem, klašu audzinātāju un citu skolas pedagogu ieteikumiem saistībā ar skolēnu teicamo lasītprasmi, motivētību, zinātkāri un interesi par dabu un sabiedrībā notiekošajiem procesiem. Nodarbības notiks divas reizes mēnesī – sestdienās. Nodarbību vadītājus izvēlēsies konkursa kārtībā. Šo nodarbību pamatuzdevums ir padziļināt audzēkņu interesi par dabaszinātnēm, ievirzīt viņus pētnieciskajā darbā, izmantojot katram tuvas un saprotamas lietas. Pakāpeniski nodarbības skolā aptvers audzēkņus vecumā no septiņiem līdz 16 gadiem. Nodarbības būs bezmaksas.

2011./2012. mācību gadā 1.ģimnāzijas vispārējās vidējās izglītības matemātikas, dabaszinību un tehnikas virziena programmas ietvaros mācības sāks 10.klase ar padziļinātu fizikas, bioloģijas un ķīmijas mācību priekšmetu apguvi. Programma paredz palielināt stundu skaitu šajos priekšmetos, individuālo darbu ar audzēkņiem un zinātniski pētniecisko darbu izstrādi dabaszinātnēs. Tās mērķis ir padziļināt teorētiskās zināšanas un prasmes dabaszinātnēs un matemātikas priekšmetos, pilnveidot prasmes un pieredzi eksperimentālajā darbā, rosināt pētnieciskajai darbībai, veicināt audzēkņu konkurētspēju dabaszinātņu, inženierzinātņu un citu attiecīgu kursu turpmākajās studijās.

Ieplānoto pasākumu īstenošana veicināšot audzēkņu spēju veidošanos jau agrīnā vecumā, vienāda starta iespēju nodrošināšanu talantīgiem bērniem un jauniešiem no jebkura sociālā slāņa grupas, iespēju viņiem iesaistīties konkurences cīņā par visaugstākā līmeņa izglītības iegūšanu, kas ļautu viņiem turpmāk īstenot augšupejošu sociālo mobilitāti.

Rīcības programmas īstenošanai 2011.–2014.gadā paredzēti vairāk nekā 300 tūkstoši latu pašvaldības budžeta līdzekļu.

Latvijā

Celtniecības sadārdzinājumi, lielo projektu vēl lielākās izmaksas, inflācijas procents būvniecībā, kas jau kļuvis par atsevišķu rādītāju ekonomikas datos — visi šie cenu pieaugumi galu galā atspoguļojas preču un produktu cenās, sitot pa gala patērētāju makiem. Laiks apskatīt ziloni istabā, kāpēc pie mums gatavais objekts nereti izrādās pat divkārt dārgāks, nekā bija plānots — un te nerunāsim pat ne par “Rail Baltica”.

Svarīgākais