Pasažieru pārvadātājs pa dzelzceļu "Pasažieru vilciens" (PV) šogad pirmajā pusgadā atklājis trīs jaunus reisus, un tā plānos ir atklāt vēl divus, norāda uzņēmuma mārketinga daļas vadītājs Andrejs Filipovs.
Viņš norādīja – ja iepriekšējos gadus slēgti reisi, tad šogad atvērti trīs jauni – nakts vilciens uz Saulkrastiem, sestdienās kursējošs tūrisma vilciens uz Gulbeni, kā arī ekspresvilciens no Siguldas uz Rīgu. Jauni maršruti, kurus varētu ieviest atkarībā no Siguldas ekspresvilciena rezultātiem, varētu būt maršruti Jelgava–Rīga un Tukums–Rīga. "Kas attiecas uz virzienu Aizkraukle–Rīga, tur šīs funkcijas nodrošina tālsatiksmes vilcieni no Zilupes, Daugavpils un Madonas," viņš piebilda.
PV valdes loceklis Mārtiņš Jirgens aģentūra BNS teica, ka galvenais ieguvums šajos maršrutos ir ietaupītais laiks, ko pasažieri iegūst. "Ja cilvēks var ietaupīt 15-20 minūšu sava laika atkarībā no maršruta, pārrēķinot darba stundās, mēs iegūstam pietiekami lielu ciparu, ko iegūst Latvijas iedzīvotāji. Patlaban reisu esam palaiduši bez papildu dotācijām no Autotransporta direkcijas (ATD) puses, un tas ir pirmais gadījums, kad kaut kas tāds ir noticis. Ja mēs varēsim palaist vēl trīs četrus tādus reisus, es domāju, ka agri vai vēlu mēs nonāksim pie situācijas, ka vilciens ir daudz efektīvāks pārvadātājs valstij kopumā nekā autobusu pārvadājumi, īpaši runājot par paralēlajiem pārvadājumiem," viņš sacīja.
Valdes loceklis uzsvēra, ka vēl joprojām pastāv problēma, ka ļoti daudz vilcienu un autobusu reisiem vienlaikus sakrīt gan maršruts, gan atiešanas laiks. "Patlaban atsevišķos reisos sanāk, ka valsts maksā gan mums, gan autobusiem par to, ka mēs braucam pustukši. Tas ir absurds, kas attīstījies vēsturiski," viņš atzina un piebilda, ka PV atbalsta ideju par autobusu un pārvadātāju pa dzelzceļu kustības salāgošanu.
Jirgens kā pozitīvu piemēru minēja PV sadarbību ar "Jelgavas autobusu parku" – ir izveidota gan vienota biļešu sistēma, gan salāgoti autobusa atiešanas laiki ar vilciena kustību. Viņš pauda - lai gan līgums ar autobusu parku slēgts jau 2009.gadā, citi autobusu pārvadātāji nav izrādījuši interesi par līdzīgu sadarbību.
Problēmu atrisinātu vienotās biļetes sistēmas ieviešana, viņš norādīja un piemetināja, ka tādējādi pasažierim tiktu nodrošināta iespēja gan nopirkt vienu biļeti, lai nokļūtu konkrētā galapunktā, pat ja jāmaina vairāki pārvadātāji, gan arī salāgotu autobusu un vilcienu, kā arī citu pārvadātāju kustību. Viņš pastāstīja, ka patlaban noslēgumam tuvojas PV pasūtīts pētījumus, kurā eksperti vērtē vairākus risinājumus vienotas biļetes ieviešanai.
Jau vēstīts, ka Satiksmes ministrija kopā ar PV, ATD un Latvijas Pasažieru pārvadātāju asociāciju pasažieru pārvadājumu sistēmas sakārtošanai par vienu no mērķiem ir izvirzījusi līdz šā gada beigām ieviest vienoto biļešu tirdzniecības sistēmu. Tā sniegs iespēju precīzi un pamatoti aprēķināt dotāciju apmēru, ļaus maršrutu plānošanā izmantot precīzus un aktuālus datus par pasažieru plūsmu un maršrutu noslodzi, kā arī nodrošinās sistēmas caurredzamību un naudas līdzekļu izlietojuma kontroli. Pasažieri biļetes un citus braukšanas dokumentus varēs iegādāties un rezervēt jebkurā biļešu kasē jebkuram maršrutam.
PV ir izveidots 2001.gadā, nodalot iekšzemes pasažieru pārvadājumus no valstij piederošās Latvijas dzelzceļa kompānijas "Latvijas dzelzceļš" veiktajām funkcijām. Iepriekš PV 100% bija "Latvijas dzelzceļa" meitasuzņēmums, taču 2008.gada oktobrī PV pārveidots par valsts uzņēmumu.