Uzsver nepieciešamību nodrošināt vidējās izglītības ieguvi līdz 18 gadu vecumam

Diskusijās ar pedagoģijas speciālistiem, skolotājiem un arodbiedrību jānonāk līdz risinājumam, kā vidējās izglītības ieguvi nodrošināt līdz 18 gadu vecumam.

Nav runa par mācību satura maiņu un jaunu mācību līdzekļu izstrādāšanu, līdz ar to par lielām izmaksām līdz ar šīm pārmaiņām nebūtu jābažījas, trešdien pēc teju pusotru stundu ilgušās sarunas ar Valsts prezidentu Andri Bērziņu žurnālistiem teica izglītības un zinātnes ministrs Rolands Broks (Zaļo un zemnieku savienība).

"Šis ir diskusijas objekts, par to sabiedrībai būtu jādiskutē, kādi varētu būt mehānismi, lai vidējo izglītību varētu iegūt 18 gadu vecumā," teica Broks, atkārtoti uzsverot iepriekš pausto, ka 19 gadu veciem jauniešiem vidusskolā nebūtu jāatrodas.

Viņš norādīja, ka iespējas, kā to panākt, ir dažādas – var diskutēt, ka skolēni izglītības gaitas sāk ātrāk, un jau pašlaik nav nekas jauns, ka piecus un sešus gadus vecus bērnus sagatavo skolai. Tāpat iespēja par mācību darba organizēšanu arī sestdienās, kā tas bijis līdz 80.gadu beigām, ir viens no variantiem, taču sarunā ar prezidentu tas nav skarts.

Augustā Latvijā notiks ikgadējās pedagogu konferences, un šis noteikti būs viens no tematiem, par ko rosinās pedagogu plašāku izvērtējumu. Par to būs jārunā ar pedagoģijas speciālistiem, pašvaldībām, sabiedriskajām organizācijām, kuras pārstāv bērnu vecākus, kā arī arodbiedrībām, klāstīja Broks.

Valsts prezidenta kancelejas Preses dienests aģentūru BNS informēja, ka Bērziņš, argumentējot savu pozīciju vidējās izglītības reformu jautājumos, sarunā uzsvēris, ka šī prioritāte viņa darba kārtībā ir pakārtota bērnu un jauniešu interesēm.

"Es runāju par bērniem un par izglītības kvalitātes paaugstināšanu Latvijā. Pedagogi un mācību programmas ir bērnu dēļ, nevis otrādi. Tādēļ mums jādara viss iespējamais, lai veicinātu izglītības kvalitāti un mūsu jaunās paaudzes konkurētspēju darba tirgū," sarunā ar ministru paudis Valsts prezidents.

Viņš arī atzinis, ka ikvienu pārmaiņu veiksmīga norise saistīta ar savlaicīgu, precīzu un argumentētu jaunievedumu skaidrošanas darbu gan bērnu vecākiem, gan pedagogiem, lai novērstu nepamatotas spekulācijas un pārpratumus par tiem pārmaiņu procesiem, kas turpmāk plānoti. Tādēļ nepieciešamas konsultācijas ar pašvaldībām un sabiedriskajām organizācijām, kā arī pedagogu pārstāvjiem, lai izzinātu viedokļus un sekmētu plānotā paveikšanu.

Valsts prezidents un ministrs vienojās, ka turpinās ciešu sadarbību sāktā jautājuma risināšanai, lai, izvērtējot visus iespējamos variantus, nonāktu pie skolēniem labākā.

Jau vēstīts, ka Bērziņš, kurš par vienu no prioritātēm prezidenta amatā izvirzījis izglītību, norāda uz nepieciešamību vidējā izglītībā pāriet uz 11 klasēm.

Broks ir pirmais ministrs, ar kuru pēc ievēlēšanas tiekas jaunais prezidents.