Rosina veidot Latvijas Ceļu padomi

Satiksmes ministrs Uldis Augulis trešdien tikšanās laikā ar valsts un pašvaldību atbildīgajiem pārstāvjiem rosināja izveidot Latvijas Ceļu padomi, aģentūrai BNS pavēstīja Satiksmes ministrijas (SM) sabiedrisko attiecību speciāliste Ilze Svikliņa.

Augulis norādīja, ka nepietiekama finansējuma apstākļos ir ļoti būtiski pašvaldībām vienoties par potenciālo darbu prioritātēm un plānošanu nevis gada, bet vismaz piecu gadu laika posmā, tāpēc jāizveido Latvijas Ceļu padome. Pašvaldību pārstāvji atbalstīja šo ieceri, jo tādā veidā būs iespējams saskaņoti īstenot valsts un pašvaldību autoceļu sakārtošanas prioritātes.

Paredzēts, ka padomē darbosies SM, Latvijas autoceļu pārvaldītāja "Latvijas valsts ceļi" (LVC), kā arī plānošanas reģionu un pašvaldību pārstāvji, informēja Svikliņa.

Augulis ar valsts un pašvaldību atbildīgajiem pārstāvjiem pārrunāja SM un LVC sagatavoto ziņojumu par autoceļu segu remontu un valsts autoceļu sakārtošanas perspektīvas. Pēc Auguļa teiktā, ministrija ir izdarījusi savu darbu un veikusi pamatīgu mājas darbu – apzinājusi situāciju uz valsts autoceļiem, noskaidrojusi remontējamās un rekonstruējamās vietas, izstrādājusi nopietnu darbu plānu. "Turklāt darbs ir darīts, ņemot vērā esošo situāciju valsts budžetā un mūsu finansiālās iespējas," viņš uzsvēra un piebilda, ka tagad tiek gaidīta pretimnākšana no valdības, koalīcijas partneriem un arī pašvaldībām.

Saskaņā ar sniegto informāciju informatīvajā ziņojumā tiek prasīta ziemā pārtērēto līdzekļu valsts autoceļu uzturēšanai – kopumā 5,8 miljonu latu – atdošana valsts pamatbudžeta programmas "Valsts autoceļu fonds" apakšprogrammā "Valsts autoceļu pārvaldīšana, uzturēšana un atjaunošana". Tāpat no 2011.gada valsts budžetā tiek prasīti aptuveni deviņi miljoni latu, lai nodrošinātu kritiskāko reģionālo autoceļu tūlītēju sakārtošanu.

"Šo līdzekļu piešķiršana autoceļu sakārtošanai papildus jau ieplānotajiem darbiem ļautu šogad salabot vēl attiecīgi 203,8 un 131 kilometru no tiem 2000 kilometru autoceļu seguma, kas ir kritiskā stāvoklī," norādīja Svikliņa.

Vēl SM nāks klajā ar priekšlikumu palielināt Eiropas Savienības (ES) fondu finansējumu autoceļu programmām 2007.–2013. gada plānošanas periodā uz to ES finansēto programmu rēķina, kurās veidojas līdzekļu pārpalikums. Puses vienprātīgi atzina, ka kavēšanās lēmuma pieņemšanā saistībā ar līdzekļu pārdali par labu ceļu sakārtošanas programmām ir nepieļaujama, piebilda SM pārstāve.

Jau vēstīts, ka iepriekš Augulis uzdeva LVC sadarbībā ar SM līdz 13.maijam izstrādāt informatīvo ziņojumu par valsts autoceļu posmu segu neatliekamu remontu. Ministrs uzdeva LVC sagatavot izvērstu plānu, kurā jāiekļauj precīzs darbu veikšanas grafiks un darbu apmēri ceļu segumu uzturēšanai un atjaunošanai šajā sezonā, tostarp bedrīšu labošanai uz valsts un pašvaldību autoceļiem.

LVC izveidots 2004.gada nogalē un pieder valstij. LVC pārvalda valsts autoceļu tīklu, administrē valsts autoceļu tīkla finansējumu un organizē iepirkumus valsts vajadzībām.

Latvijā

No šī gada oktobra Latvijā stāsies spēkā jauns regulējums, kas aizliegs izmantot vissezonas "M+S" riepas ziemas periodā, tā vietā nosakot nepieciešamību izmantot riepas, kas marķētas ar "kalns un sniegpārsliņa" simbolu. "Drošas braukšanas skolas" vadītājs Jānis Vanks skaidro, ka "kas der visam, neder nekam", uzsverot, ka vissezonas riepas nav pietiekami efektīvas Latvijai raksturīgajos sniega un ledus apstākļos, un ņemot vērā, ka riepu kvalitāte ir būtiska drošībai, jaunais regulējums ir atbilstošs un loģisks.

Svarīgākais