Aptauja: vairāk nekā 80% Latvijas iedzīvotāju regulāri izmanto akcijas piedāvājumus lielveikalos

Vairāk nekā 80% Latvijas iedzīvotāju regulāri izmanto akcijas preču piedāvājumus lielveikalos, liecina preču un pakalpojumu cenu salīdzināšanas portāla "Gudriem.lv" veiktās aptaujas dati.

Piektā daļa jeb 21% aptaujas respondentu atzinuši, ka regulāri pārskata lielveikalu tīklu reklāmas bukletus ar akcijas preču piedāvājumiem, lai iegādātos preces lētāk. Savukārt 60% norādījuši, ka dara to neregulāri, 18% respondentu minējuši, ka lielveikalu atlaides viņus neinteresē, savukārt 1% iedzīvotāju izmanto iespēju iepazīties ar atlaižu piedāvājumiem portālā "Gudriem.lv" jau pirms došanās uz lielveikalu.

Aptaujas rezultāti liecina, ka visvairāk lielveikalu akcijas preču piedāvājumos ieinteresētas ir sievietes – atlaidēm regulāri seko līdzi 25% sieviešu un 13% vīriešu. "Turklāt vīriešu, kurus šīs akcijas neinteresē, – 29% – ir divas reizes vairāk nekā sieviešu – 13%," pavēstīja aptaujas veicēji.

Savukārt respondentu analīze pa vecuma grupām liecina, ka lielveikalu atlaides visvairāk interesē iedzīvotājus vecumā no 40 līdz 49 gadiem – 86% šīs vecuma grupas pārstāvju seko līdzi akcijas preču piedāvājumiem regulāri vai bieži.

Vismazāk aktīvie akcijas preču pircēji ir jaunieši vecumā līdz 19 gadiem. "Lielveikalu atlaides neinteresē ceturto daļu šīs vecuma grupas pārstāvju," norādīja aptaujas veicēji, bet piebilda, ka pircēji vecumā virs 50 gadiem par lielveikalu akcijas preču piedāvājumiem interesējas mazāk nekā iedzīvotāji vecumā no 30 līdz 39 gadiem, attiecīgi 83% un 85%.

Lielveikalu tīklu pārstāvji, komentējot aptaujas rezultātus, prognozēja, ka pircēju pastiprinātā interese par akcijas precēm saglabāsies arī pēc kopējās valsts ekonomiskās situācijas uzlabošanās un Latvijas iedzīvotāju labklājības līmeņa pieauguma.

Mazumtirgotāja "Maxima Latvija" preses sekretārs Ivars Andiņš uzsvēra, ka ekonomiskā krīze ir likusi cilvēkiem kritiski izvērtēt savus iepirkšanās paradumus. "Latvijas iedzīvotāji ir iemācījušies taupīt. Turklāt viņi to turpina darīt arī tad, ja ienākumi palielinās, – tas ir tipisks Rietumu patērētāja modelis," klāstīja Andiņš.

Savukārt mazumtirgotāja "Rimi Latvia" mārketinga un sabiedrisko attiecību vadītāja Zane Eniņa norādīja, ka akcijas preču pieprasījums turpmāk nesamazināsies arī tāpēc, ka to izdevīgumu ir novērtējuši preču ražotāji. "Proti, praksē preču pārdošanas apmēri akcijas ietvaros nereti palielinās par 20 līdz 30%. Savukārt ražotāja apgrozījums, ņemot vērā tās vai citas preces atlaides apmēru, var palielināties pat 10 līdz 20 reizes," paskaidroja Eniņa.

Aptaujā piedalījās 77 878 respondenti.

Svarīgākais