SM: tūlītēju risinājumu autoceļa Grobiņa–Vērgale uzlabošanai nav

Latvijā ir aptuveni divi tūkstoši kilometru ar kritiskā stāvoklī esošiem ceļiem, un nav iespējams piedāvāt tūlītēju risinājumu autoceļa Grobiņa–Vērgale situācijas uzlabošanai, aģentūrai BNS pavēstīja satiksmes ministra Ulda Auguļa padomniece Ināra Pomere.

Virssegas šiem ceļiem vajadzēja mainīt jau pirms 10–15 gadiem, viņa informēja.

Lai izvērtētu situāciju, Augulis trešdien devās darba vizītē uz Pāvilostu, kur tikās ar Pāvilostas novada domes vadību un protesta akcijas organizētājiem un konstruktīvā diskusijā apsprieda esošo situāciju ar autoceļu Grobiņa–Vērgale.

Pēc Auguļa teiktā, autoceļa Grobiņa–Vērgale uzlabošanai ir trīs risinājumi, tostarp Latvijas autoceļu uzturētāja "Latvijas Valsts ceļi" (LVC) izstrādātais ziņojums par valsts autoceļu posmu segu neatliekamu remontu, kas jau tuvākajā laikā tiks iesniegts valdībā. Iespējams piesaistīt Eiropas Savienības struktūrfondu līdzekļus, lai autoceļu rekonstruētu jau šogad, bet trešais pagaidu risinājums būtu pastiprināta ceļa posma lāpīšana, klāstīja Augulis.

Savukārt protesta akcijas rīkotājs Aigars Auznieks uzsvēra ‒ lai pievērstu sabiedrības un Satiksmes ministrijas uzmanību Grobiņas–Ventspils šosejas stāvoklim, autovadītāji piektdien, 13.maijā, rīkos miermīlīgu protesta akciju.

Viņš pastāstīja, ka plkst.16 autovadītāji ar plakātiem pulcēsies uz Grobiņas–Ventspils šosejas pie krustojuma ar ceļu, kas ved uz Vērgali. Pagaidām nav zināms, cik autovadītāju protesta akcijā piedalīsies.

Aģentūra BNS jau ziņoja, ka Augulis uzdeva LVC sadarbībā ar Satiksmes ministriju (SM) līdz piektdienai, 13.maijam, izstrādāt informatīvo ziņojumu par valsts autoceļu posmu segu neatliekamu remontu.

Latvijā

No šī gada oktobra Latvijā stāsies spēkā jauns regulējums, kas aizliegs izmantot vissezonas "M+S" riepas ziemas periodā, tā vietā nosakot nepieciešamību izmantot riepas, kas marķētas ar "kalns un sniegpārsliņa" simbolu. "Drošas braukšanas skolas" vadītājs Jānis Vanks skaidro, ka "kas der visam, neder nekam", uzsverot, ka vissezonas riepas nav pietiekami efektīvas Latvijai raksturīgajos sniega un ledus apstākļos, un ņemot vērā, ka riepu kvalitāte ir būtiska drošībai, jaunais regulējums ir atbilstošs un loģisks.

Svarīgākais