No 1. jūlija "Latvijas Vēstnesis" papīra formā vairs neiznāks

Valdība šodien atbalstīja ierosmi no 2011. gada 1. jūlija ieviest valsts oficiālo elektronisko publikāciju internetā, piešķirot tai juridiski saistošu statusu. Tādējādi paredzēta atteikšanās no laikraksta "Latvijas Vēstnesis" papīra formas kā oficiālās publikācijas avota un arhivēšanas vajadzībām veidot kontroleksemplārus.

Oficiālais elektroniskais izdevums "Latvijas Vēstnesis" būs pieejams brīvi un bez maksas vietnē www.vestnesis.lv kā periodiskais izdevums. Ar to varēs bez maksas iepazīties valsts un pašvaldību bibliotēkās, kā arī valsts un pašvaldību nodrošinātajos publiskajos interneta pieejas punktos.

Lai nodrošinātu oficiālās publikācijas kā nacionāla kultūras mantojuma pastāvīgu saglabāšanu, apstrādi un izmantošanu, tiks veidots izdruku kopums un nodots Latvijas Nacionālajai bibliotēkai. Tādējādi būs iespēja iepazīties arī ar oficiālā elektroniskā izdevuma "Latvijas Vēstnesis" izdruku papīra formā.

Anotācijā teikts, ka izdevumā "Latvijas Vēstnesis" paredzēts publicēt visu to informāciju, kas pašlaik saskaņā ar normatīvajiem aktiem ir publicējama laikrakstā "Latvijas Vēstnesis".

Ieviešot valsts oficiālo elektronisko publikāciju, tiks samazināts laiks, kas nepieciešams oficiālās publikācijas sagatavošanai. Proti, publisku reģistru ierakstus publicēs vienas darbdienas laikā, bet tiesību aktus - divu darbdienu laikā.

Likumprojektā arī paredzēts, ka ar normatīvo aktu tekstiem varēs brīvi un bez maksas iepazīties tīmekļa vietnē "www.likumi.lv".

Likumprojektā paredzēts, ka oficiālās publikācijas nodrošināšanas izmaksas segs, tāpat kā līdz šim, no maksas par oficiālo publikāciju, kuru maksās informācijas iesniedzējs, ja šajā likumā vai citos normatīvajos aktos nav noteikts citādi.

Likumprojekts paredz, ka Tieslietu ministrija būs galvenā iestāde oficiālās publikācijas un tās informācijas sistematizēšanas nodrošināšanas jomā. Savukārt oficiālā elektroniskā izdevuma "Latvijas Vēstnesis" izdevējs būs valsts aģentūra "Latvijas Vēstnesis".

Latvijā

Taksometru pakalpojumu pieejamība dažādām sabiedrības grupām un invaliditātes veidiem var būt atšķirīga, tomēr transportlīdzekļu pielāgošanā jāveic ievērojami uzlabojumi, jāizglīto vadītāji un jāveicina empātija, reizē neaizmirstot par drošas braukšanas kultūru, lai taksometru pakalpojumus pilnvērtīgi varētu izmantot arī pasažieri ar invaliditāti un vecāki ar maziem bērniem, uzskata Tiesībsarga birojs.

Svarīgākais