Ar īsziņu informēs Latvijas iedzīvotājus par numura 112 lietošanu

Lai veicinātu iedzīvotāju informētību par vienoto ārkārtas palīdzības izsaukumu numuru 112, mobilo sakaru operatori piektdien sākuši saviem klientiem izsūtīt īsziņas ar informāciju par 112.

Valsts ugunsdzēsības un glābšanas dienests (VUGD) aģentūru BNS informēja, ka piektdien Latvijā atzīmē vienotā ārkārtas palīdzības izsaukumu numura 112 dienu, kuras ietvaros VUGD organizēja vairākus informatīvos pasākumus, lai iedzīvotājus izglītotu par vienoto ārkārtas palīdzības izsaukuma numuru.

Līdzās tam, lai veicinātu iedzīvotāju informētību par vienoto ārkārtas palīdzības izsaukumu numuru, mobilo sakaru operatori "Tele2" un LMT piektdien sākuši visiem saviem klientiem izsūtīt īsziņas ar informāciju, ka situācijā, kad tiek apdraudēta cilvēka dzīvība vai veselība, jāzvana pa numuru 112.

Pa šo numuru iespējams sazināties ar VUGD, Valsts policiju, Neatliekamās medicīniskās palīdzības dienestu un "Latvijas gāzi", savukārt mobilo sakaru operators "Bite" par 112 informēs savā mājaslapā un telefonu rēķinos.

Lai arī vienoto bezmaksas ārkārtas palīdzības izsaukumu numuru 112 Eiropas Savienībā ieviesa jau 1991.gadā, bet Latvijā tas darbojas kopš 1997.gada, ne visi eiropieši un Latvijas iedzīvotāji ir informēti par šo pakalpojumu.

ES pētījums liecina, ka Latvijā tikai apmēram trešā daļa no iedzīvotājiem zina, kā izsaukt operatīvos dienestus.

Latvijā vienoto operatīvo dienestu tālruņa 112 darbību nodrošina VUGD. Ik dienu dienests saņem apmēram 5000 zvanu.

Svarīgākais