Latvijas iedzīvotāji mājokli remontē vidēji reizi piecos gados

Latvijas iedzīvotāji mājokli remontē aptuveni reizi piecos gados, liecina būvmateriālu tirgotāja "K-Rauta" veiktā aptauja.

"K-Rauta" veikalu tīkla īpašnieka "Rautakesko" Mārketinga komunikāciju nodaļas vadītāja Ieva Zlaugotne aģentūrai BNS pavēstīja, ka lielākajai daļai aptaujāto iedzīvotāju ir svarīgi, lai viņu mājoklis būtu iekārtots skaisti, ar gaumi, interesanti un oriģināli, bet vienlaicīgi arī praktiski. Raksturīgi, ka iedzīvotāji savu mājokli uzskata par vietu, ko iespējams nemitīgi uzlabot un pilnveidot.

"Lai arī finansiālā situācija valstī nav viegla, iedzīvotāji rūpējas par kvalitatīvas dzīves vides izveidi," klāstīja Zlaugotne.

Saskaņā ar aptaujas datiem iedzīvotāji mājokli remontē vidēji reizi piecos gados. Pēdējo reizi remonts kopumā pirms trīs līdz pieciem gadiem veikts 24% respondentu mājoklī, pirms viena līdz diviem gadiem - 29% respondentu mājoklī, un tikpat lielam īpatsvaram aptaujāto mājoklis pozitīvas izmaiņas piedzīvojis tieši pēdējā gada laikā.

Aptaujas rezultāti arī liecina, ka Latvijas iedzīvotāji salīdzinoši bieži mājokli remontē pašu spēkiem ne tikai, lai ietaupītu līdzekļus, bet arī izpaustos radoši un apgūtu jaunas iemaņas. Gatavojoties un veicot remontu, galvenie informācijas avoti celtniecības un dizaina jautājumos ir internetā ievietotie materiāli, kā arī paziņu un radinieku praktiskie ieteikumi. Lielākā daļa respondentu arī atzīst, ka kvalitatīvi būvmateriāli un apdares materiāli nemēdz būt lēti, pastāstīja Zlaugotne.

Pēc viņas teiktā, svarīgākās telpas iedzīvotājiem ir virtuve - 35% no aptaujā iekļautajiem respondentiem, kā arī dzīvojamā istaba - 34%. Turklāt aptaujātajām sievietēm būtiskākā telpa mājoklī ir tieši virtuve, bet vīriešiem - dzīvojamā istaba. Tikai pēc tam mājokļa vērtības skalā seko vannasistaba un guļamistaba.

Aptauju par iedzīvotāju attieksmi pret savu mājokli veica tirgus un sabiedriskās domas pētījumu centrs SKDS, iegūstot atbildes no vairāk nekā 1000 iedzīvotāju vecumā no 20 gadiem, kuri pēdējā gada laikā apmeklējuši būvmateriālu, mājas un dārza preču veikalus.

"Rautakesko" ir viena no Somijas uzņēmuma "Kesko" meitaskompānijām un viens no lielākajiem būvmateriālu tirgotājiem Latvijā.

"Lursoft" informācija liecina, ka "Rautakesko" 2009.gadā strādāja ar 33,661 miljona latu apgrozījumu un cieta 6,702 miljonu latu zaudējumus. Latvijā pašlaik ar "K-Rauta" zīmolu darbojas deviņi "Rautakesko" veikali.

Svarīgākais