Svētdiena, 19.maijs

redeem Lita, Sibilla, Teika

arrow_right_alt Latvijā

Pasažierus pārsteidz augstā maksa par bagāžu starppilsētu autobusos

No šā gada daudzos starppilsētu autobusos būtiski pieaugusi maksa par bagāžu, kas radījusi pasažieru sašutumu un neizpratni.

Autobusu kompānija "Nordeka" jau saņēmusi vairākas sūdzības, kādēļ uzņēmums lūgs Autotransporta direkciju pārskatīt maksas apmēru, aģentūrai BNS sacīja “Nordekas” Pasažieru pārvadājumu daļas direktors Sergejs Konopijevs. Problēma, pēc viņa teiktā, ir arī tā, ka pasažieri nav informēti, ka, nopērkot biļeti, atsevišķi jāmaksā arī par bagāžu.

Autotransporta direkcija noteikusi, ka no 2011.gada 1.janvāra tiek ieviesta vienota maksa par bagāžu starppilsētu pasažieru autobusos, kas ir 20% apmērā no biļetes cenas. Tas nozīmē, ka, piemēram, maršrutā Rīga–Ventspils papildus vēl jāmaksā 95 santīmi. Aģentūra BNS novēroja, ka pasažieri bija sašutuši par tik augstu maksu un savas pretenzijas izteica autobusa vadītājam. Turklāt daudzi pasažieri pauda pārsteigumu, ka par bagāžu vispār ir jāmaksā, jo autobusa biļete jau maksā aptuveni piecus latus.

Aģentūra BNS novēroja, ka bagāžas talona piestiprināšana un pēc tam maksāšana par bagāžu šoferim, iekāpjot autobusā, arī paildzināja autobusa stāvēšanu un satiksmes līdzeklis autoostu atstāja ar novēlošanos.

Iepriekš lēmumu, vai iekasēt papildu maksu par bagāžu, katrs pārvadātājs pieņēma atsevišķi. Pārvadātāji piekrīt, ka maksa par bagāžu ir nepieciešama, lai varētu ievērot drošības noteikumus, tomēr ir jautājums, cik lielai tai jābūt.

"Mēs uzskatām, ka pašlaik maksa ir par lielu," atzina “Nordekas” pārstāvis Konopijevs un piebilda, ka optimālākais risinājums būtu ieviest fiksētu maksu 50 santīmu apmērā. “Maksa nav nepieciešama kā peļņas avots, bet gan lai disciplinētu gan pasažieri, gan autobusa vadītāju. Mērķis ir, lai nepazustu bagāža,” uzsvēra Konopijevs.

Pasažieru pārvadātāja “Ventspils reiss” Pārvadājumu daļas vadītāja Daiga Ernstsone piekrita, ka pasažieru sašutumam ir pamats, taču “tas nav atkarīgs no mums”, pārvadātājs tikai pildot rīkojumu.

Autoceļu direkcijā aģentūrai BNS sacīja, ka vienota bagāžas maksa ieviesta pēc Valsts kontroles ieteikuma izvērtēt iespēju ieviest vienotu bagāžas pārvadājumu maksu reģionālajos starppilsētu autobusu maršrutos.

Direkcijā pastāstīja, ka līdz šim dažādos maršrutos maksa par bagāžas pārvadājumiem svārstījās no 10% līdz pat 35% no pilnas biļetes cenas, tādēļ vairākos maršrutos par bagāžu būšot jāmaksā mazāk. Piemēram, maršrutā Rīga-Cēsis bagāžas maksa līdz šim bija 30% no pilnas biļetes cenas, maršrutā Rīga-Daugavpils – 25%, maršrutā Rīga-Jelgava – 26%, bet maršrutā Rīga-Jūrmala – 37%.

Direkcijas preses sekretāre Sandra Maļuha teica, ka 20% ir “vidējais aritmētiskais” un, ja pārvadātāji vērsīsies ar lūgumu pārskatīt šo maksu, tad valde par to lemšot. "Ja pārvadātājiem šī maksa rada zaudējumus, tad tie ir minimāli, jo ne jau vienmēr cilvēki brauc ar lielu bagāžu,” sacīja Maļuha.