Katru gadu visā pasaulē 7. jūnijā tiek atzīmēta Starptautiskā drošas dzelzceļa šķērsošanas diena. Galvenokārt negadījumos cilvēki iekļūst savas neuzmanības, pārdrošas rīcības un jaunāko tehnoloģiju ietekmes dēļ. Tādēļ VAS Latvijas dzelzceļš (LDz) katru gadu īsteno drošības kampaņas sabiedrības informēšanai un izglītošanai, lai samazinātu negadījumu skaitu uz dzelzceļa un pievērstu sabiedrības uzmanību drošības jautājumiem.
Šā gada pirmajos piecos mēnešos negadījumos cietuši desmit cilvēku, no kuriem deviņi ir gājuši bojā. Tāpēc drošības veicināšanā vajag iesaistīties visiem, nepalikt vienaldzīgiem un pievērst uzmanību savu līdzcilvēku gaitām, jo aiziet bojā ne tikai viens cilvēks, bet tiek sadragātas daudzu cilvēku dzīves - līdzcilvēku, draugu, klasesbiedru. Daudzreiz nav iespējams atgūties no šāda veida nelaimēm. Dzelzceļa šķērsošana ir sabiedrības veselības jautājums.
LDz prezidents Edvīns Bērziņš atgādināja, ka vilcienam ir nelāgs paradums - tas piezogas klusām. Taču bieži vien, kad tas dod brīdinājuma skaņu, cilvēks to nedzird, jo ir iegrimis savās domās.
Lai arī tehnoloģijas ir ļoti attīstījušās, taču joprojām vilcienu vada cilvēks. Piespiedu bremzēšanas ceļš ir apmēram vienu kilometru garš, kas aizņem trīs četras minūtes. Kilometra attālumā cilvēku nevar saredzēt, tādā gadījumā sadursme ir neizbēgama, jo vilciena vadītājs šajā situācijā ir bezspēcīgs.
Valsts policijas Prevencijas vadības nodaļas vadītājs Andis Rinkevics, uzvēra, ka tipiskākās cilvēku pieļautās kļūdas ir, izkāpjot no vilciena, nepagaidīt, kamēr tas aizbrauks, kā arī jauniešiem ir raksturīgi, šķērsojot sliedes, nepārliecināties, vai netuvojas vilciens.