Populārākā pārtikas prece šovasar ir ķirši

Līdz ar vasarīgā laika iestāšanos uzskatāmi mainījušies pircēju paradumi un ikdienas iepirkumu grozos cilvēki liek vasaras sezonai piemērotus produktus.

Veikalu tīklu Rimi, Maxima un ELVI dati liecina, ka, salīdzinot aprīli un maiju ar jūniju, pieprasījums pēc ķiršiem paaugstinājies vairāk nekā par 3000%. Ļoti palielinājies arī iegādāto aprikožu, nektarīnu un persiku daudzums – apmēram par 2000%.

ELVI Sabiedrisko attiecību vadītāja Vineta Grigāne stāsta, ka viens no lielākajiem kāpumiem vērojams konservēto biešu pārdošanā – apjoms palielinājies par 313%, arī konservētie zupu maisījumi pārdoti par 126% vairāk nekā iepriekš. Rimi mārketinga un sabiedrisko attiecību vadītāja Zane Eniņa atklāj, ka ievērojami palielinājies arī pieprasījums pēc piena produktiem, piemēram, rūgušpiena, kas pirkts par 160% vairāk. Uz pusi ir palielinājies saldējuma pirkšanas daudzums.

Pēc pārdoto preču apjoma var secināt, ka Latvijā ir ražas laiks, tādēļ pieaug dažādu konservēšanas un mājās gatavojamo ēdienu izejvielu pārdošanas apjoms. "Sācies plātsmaižu cepšanas laiks, jo dažādu saldēto mīklu pārdošanas apjomi palielinājušies par 262%, cukurs pirkts par 19% vairāk, savukārt dažādas esences un etiķis par 44% vairāk. Acīmredzot, tas tiek izmantots arī dažādu gaļas izstrādājumu marinēšanai," stāsta V. Grigāne. Cilvēki vairāk pērk arī dārzeņus – gurķus, tomātus, cukini, kabačus un baklažānus. Ievērojami vairāk iegādājas preces, kas mazāk bojājas karstajā laikā, – iebiezināto pienu un piena pulveri, auksti kūpinātus un pusžāvētus gaļas produktus, kā arī kausēto sieru.

Latvijā

Rīgas Stradiņa universitāte (RSU) aicina ikvienu dalīties ar saviem unikālajiem pieredzes stāstiem par Latvijas mežiem, sēņošanu un ogošanu, iesaistoties projektā "Savvaļas stāsti." Šī iniciatīva veltīta Latvijas dabas, kultūras un identitātes mantojuma dokumentēšanai un saglabāšanai, informē RSU.

Svarīgākais