Dzīvnieku pieskatīšana pieprasītāka vasarā

Valsts ekonomiskā lejupslīde samazinājusi pieprasījumu dzīvnieku uzraudzīšanas piedāvājumiem. Tiesa, vasarā pieprasījums pēc dzīvnieku pieskatīšanas aug, jo ir aktīvais atvaļinājumu laiks.

Dzīvnieku pieskatīšanas pakalpojumus Rīgā un tās apkārtnē piedāvā astoņas dzīvnieku viesnīcas vai pieskatīšanas servisi. Arī citās Latvijas pilsētās ir pieejama šāda dzīvnieku aprūpe. Viesnīcas 4 mīļas ķepas īpašniece Ginta Kantāne gan stāsta, ka reģionos dzīvnieku viesnīcas pakalpojums nav perspektīvs: "Valmierā dzīvnieku viesnīca ir tikai kā papildu produkts klīnikai un veikalam. Pieprasījums ir ļoti mazs – mēnesī ir divi trīs klienti."

Arī dzīvnieku viesnīcai Rekša māja Mārupē šogad neklājas viegli. Īpašniece Edīte Rūtiņa Neatkarīgajai atzīst: "Jūtam būtisku pieprasījuma kritumu. Dzīvnieki vairāk tiek vesti nedēļas nogalēs un brīvdienās. Ikdienā to skaits ir ap desmit. Priekšā Līgo svētki, tad viesnīcas serviss atkal būs aktuāls."

"Dzīvnieku aprūpe ir atbildīgs, sīkumains un mīlestības pilns darbs," saka kinoloģe Kristīne Leja, kurai ir četru gadu pieredze, Rīgā vadot dzīvnieku pieskatīšanas uzņēmumu Dod man ķepu!. Viņa stāsta: "Ārzemēs šādi servisi ir ļoti izplatīti, Latvijā tikai tagad pakalpojumu sāk novērtēt."

K. Leja par darba trūkumu nesūdzas: "Es piedāvāju pilna servisa dzīvnieku pieskatīšanu individuāli." Viņas darbības lauks ir Rīga un Jūrmala, bet jūtama interese arī no reģioniem. Pieprasītākais pakalpojums ir dzīvnieku viesnīca, par ko šobrīd pārveidots kinoloģes dzīvoklis. Šāds risinājums atšķiras no apstākļiem, kādus piedāvā dzīvnieku viesnīcas ar sprostiem. Savu biznesu viņa vada viena, vienlaikus aprūpējot ne vairāk kā divus dzīvniekus.

Lielāku atsaucību gūst dzīvnieku pieskatīšana klienta mājās un suņu izvešana pastaigās. Tomēr biznesa nākotni prognozēt nevar, tā pieprasījums saistīts ar ekonomisko situāciju. "Tā kā manu pakalpojumu cenas ir augstas, klienti lielākoties ir turīgi cilvēki vai tādi, kam pakalpojums nepieciešams krīzes situācijā," skaidro K. Leja.

Pakalpojumu lielākais pieprasījums ir uz Jāņiem, kā arī aktīvajos atvaļinājuma mēnešos. "Lai gan joprojām ik mēnesi man ir jauni klienti, salīdzinājumā ar pagājušo vasaru klientu šogad varētu būt mazāk. Domāju, tas saistīts ar iedzīvotāju aizceļošanu no valsts, kad dzīvnieki tiek paņemti līdzi vai eitanizēti," skumji piebilst K. Leja.

Taujāta, cik droši savu mājdzīvnieku ir atstāt servisa aprūpē, K. Leja skaidro: "Darbojos oficiāli, man ir sertifikāts, ar klientu slēdzu līgumu un izrakstu rēķinu. Pakalpojumā iekļauta arī civiltiesiskā apdrošināšana, kas vieš lielāku uzticību. Sadarbojos arī ar veterināro klīniku, ja nepieciešama konsultācija par dzīvnieka veselību.