Latvieši ir liberāli un maz aizspriedumaini pret seksu, secināts reklāmas aģentūras Euro RSCG Riga pētījumā Sekss un Latvijas iedzīvotāja identitāte šodien. Salīdzinājumā ar citām pasaules valstīm Latvijas sabiedrība ir atvērta dzimumdzīvei un arī valsts ekonomiskās krīzes kontekstā nekautrējas dažādot savu seksuālo dzīvi, secina pētnieki.
Pētījumā aptaujāti 1000 cilvēku vecumā no 18 līdz 50 gadiem. Gandrīz vai puse no pētījuma dalībniekiem norāda – viņi fantazē par seksu lidmašīnā, 40% vēlas mīlēties ar citas rases pārstāvi, bet 61% ar seksu jau ir nodarbojušies automašīnā, tikpat daudz ielaidušies vienas nakts sakaros. "Par to ir tikai prieks – latviešiem fantāzija strādā un vēlmes ir fascinējošas," komentē Euro RSCG Riga radošais direktors Sandijs Lūsēns, velkot paralēles ar šo tematiku mārketingā. "Sekss joprojām ir veiksmes simbols kino un reklāmā. Lai gan reklāmas kļūst seksuālākas, cilvēkus tās tomēr kaitina mazāk nekā pirms diviem gadiem – 41% tās pat patīk, bet trešdaļai ir vienaldzīgas."
Optimistiem labāk veicas seksā – viņi ar to nodarbojas un fantazē vairāk nekā pesimisti. Ģirts Ozoliņš, Euro RSCG Riga direktors, ir pārsteigts par atšķirībām, kādas novērotas starp optimistiski noskaņotiem cilvēkiem un pesimistiem. "Seksa pakalpojumus pirkuši 14% to pētījuma dalībnieku, kuri paredz, ka tuvāko mēnešu laikā viņu dzīves ekonomiskie apstākļi uzlabosies, savukārt pesimisti to darījuši par sešiem procentiem mazāk. Arī partneru skaita ziņā optimisti ir aktīvāki – ar vairākiem partneriem vienlaikus mīlējušies 24% optimistu, bet pesimisti – tikai 15%. Tāpat atšķirības ir vienas nakts sakaros – pesimisti to darījuši 58% gadījumu, optimisti – 68%, un viņi divreiz vairāk par pesimistiem mīlējas katru dienu," pētījumā gūtos datus salīdzina Ģ. Ozoliņš, vēl norādot, ka 14% aptaujāto ir bijis vairāk nekā 21 seksa partneris, bet gandrīz trešdaļai Latvijas iedzīvotāju ir bijuši vairāk nekā desmit partneru.
Pētījuma mērķis bija noskaidrot, kā ekonomiskās lejupslīdes laikā ir mainījušies Latvijas iedzīvotāju paradumi un attieksme pret seksu. Izzināšana notikusi internetā.
Antropoloģe Aivita Putniņa gan norāda, ka šis pētījums nav kvalitatīvi veikts un ir orientēts uz vēstījuma pārdošanu vai popularitātes gūšanu: "Interneta aptauja kā metode neļauj vispārināt rezultātus uz sabiedrību kopumā, jo nav kontroles pār to, kas ir tie cilvēki, kuri aizpilda tiešsaistes anketas." Tiesa, pētījuma rezultāti varot daļēji atspoguļot sabiedrības un pētījuma autoru vērtības, bet ar interpretāciju jābūt piesardzīgiem.