Rīgas Mārketinga nedēļa – praktisku piemēru un dažādas pieredzes piesātinātas dienas

PLAŠA PROGRAMMA. Piecu dienu laikā tiks piedāvāta ļoti plaša semināru un konferenču programma, uzstājoties vairāk nekā 30 pašmāju un ārvalstu lektoriem, informē New Black vadītājs Artūrs Mednis © Publicitātes foto: Mareks Bluzmanis

Pēc nepilna mēneša – no 6. līdz 10. novembrim – galvaspilsētā norisināsies Rīgas Mārketinga nedēļa LOOP. Vairāk nekā 30 mārketinga jomas praktiķu un pārzinātāju dalīsies savos novērojumos un atziņās par šā brīža industrijas aktualitātēm, tostarp pasaules top tēmām – dalīšanās ekonomiku un neiromārketingu.

Piecu dienu laikā tiks piedāvāta ļoti plaša semināru un konferenču programma, uzstājoties vairāk nekā 30 pašmāju un ārvalstu lektoriem. Informācija būs noderīga jebkuram uzņēmumam, kas meklē vēl jaunus veidus, kā gūt panākumus un strādāt vēl sekmīgāk.

Katrai dienai sava tēma

Pirmajām trim dienām piešķirtas konkrētas, nozarē aktuālas tēmas. Pirmdien no pulksten 10 ar saviem pieredzes stāstiem, piemēram, dažādu kampaņu īstenošanā un produktu ieviešanā, iepazīstinās vairāki pašmāju mārketinga eksperti. Tiešraides intervijas pirmdien noslēgsies ar divu pretēji pārstāvētu viedokļu diskusiju par efektīvu stratēģiju izstrādi, kurā savus argumentus izklāstīs !MOOZ radošais direktors Ēriks Stendzenieks un McCANN Riga partneris un White Label dibinātājs Kristaps Siliņš. Šajā dienā visu pašmāju mārketinga ekspertu uzstāšanās būs redzamas arī tiešsaistē. Bet pulksten 16 sāksies pasākums, kurā tiks skatīti jautājumi saistībā ar HR mārketingu jeb personāla atlases mārketingu - kādas radošas un interesantas kampaņas un metodes šobrīd tiek izmantotas jaunu darbinieku piesaistē, kā arī - cik būtiska loma personāla atlasē ir darba devēja tēlam.

«Savukārt otrdienas tēma būs par veiksmīga uzņēmuma zīmola maiņu (rebranding). Piemēram, savā pieredzē dalīsies gan Circle K, sniedzot ieskatu, kā notika viena no lielākajām zīmola maiņām mazumtirdzniecības biznesa pasaulē, kad Statoil kļuva par daļu no globāla zīmola. Tāpat interesantu stāstu dzirdēsim arī par Nordea un DNB apvienotās bankas Luminor izveidi,» informē viens no LOOP organizatoriem - radošās digitālā satura mārketinga aģentūras New Black vadītājs Artūrs Mednis. Otrdienas vēlā pēcpusdienā paredzēta diskusija par zīmolu maiņas būtību un ietekmi uz klientiem. Izteikties varēs ikviens interesents.

Dalīšanās ekonomika - veiksmes stāsti

Trešdiena paies «dalīšanās ekonomikas» (share economy) zīmē. «Pasaulē arvien vairāk cilvēku izvēlas nevis preci pirkt, bet izīrēt to kā pakalpojumu. Piemēram, automašīnu. Pētījumi liecina, ka lielākoties mašīnas stāv neizmantotas, taču, neskatoties uz to, cik intensīvi tās tiek lietotas, tās ir jāapdrošina, ir jāmaksā ceļu nodoklis, jāremontē, jāveic tehniskā apskate, jāmaksā par autostāvvietu, jālej benzīns, jāveic līzinga maksājums, rezultātā - katru mēnesi tas veido ievērojamus izdevumus.

Taču ir uzņēmumi, kas piedāvā savu autoparku, un cilvēks maksā tikai par to laiku, kad viņš reāli ar šo mašīnu brauc,» stāsta A. Mednis.

Globāli atpazīstams zīmols šajā ziņā ir, piemēram, taksometru serviss Uber. Bet arī Latvijai nu ir savs veiksmes stāsts - Carguru (automobiļu koplietošanas pakalpojums). Šobrīd Rīgas centrā ir atrodamas vairāk nekā 20 uzņēmuma automašīnas, kuras ir pieejamas klientiem. Nākotnes apņemšanās ir šo autoparku paplašināt. Auto lietošanas maksā ir iekļautas pilnīgi visas izmaksas, tostarp degviela, autostāvvieta un apdrošināšana. Atliek vien lejupielādēt aplikāciju, atrast kartē tuvāko brīvo auto, rezervēt to un ar aplikācijas palīdzību atvērt durvis, un auto ir klienta rīcībā. Šāds automašīnu koplietošanas pakalpojums ilgtermiņā arī atbrīvo vietu pilsētas ielās. Izpētīts, ka viena koplietošanas automašīna atslogo līdz pat 40 automašīnām pilsētas ielās, samazinot stāvvietu noslodzi, satiksmes intensitāti un kaitīgo izmešu daudzumu.

«Carguru ar savu pieredzi iepazīstinās trešdien. Būs arī citi runātāji. Diena noslēgsies ar diskusiju,» norāda A. Mednis.

Ceturtdienā starptautiska konference

Savukārt ceturtdienā Latvijas Nacionālajā bibliotēkā paredzēta konference. Šis būs nedēļas lielākais notikums, jo paralēli konferencēm divās telpās notiks dažādi semināri un meistarklases par mārketinga tēmām, tajā skaitā digitālo mārketingu un krīzes komunikāciju, neiromārketingu. Būs arī prezentācija par mākslīgā intelekta attīstības tendencēm gan pasaulē, gan Latvijā un to potenciālo lietojumu mārketingā. Ceturtdien ar pasaules vēsmām un savu pieredzi iepazīstinās arī seši ārvalstu eksperti - viedokļu līderi. Piemēram, Antonio Bečtle (Antonio Bechtle). Viņš ir dzimis Peru, bet pašlaik dzīvo Lietuvā, ir Lietuvas reklāmas skolas The Atomic Garden Vilnius radošuma kursu vadītājs, kurā caur praktisko pieredzi tiek trenēti jaunie radošie pārstāvji. Rīgā viesosies arī Metjū Barbejs (Matthew Barbay) - vairākkārtējs digitālā mārketinga apbalvojumu ieguvējs, digitālā mārketinga konsultants, kurš specializējas biznesa stratēģiju izstrādē gan lieliem, gan maziem uzņēmumiem.

Bet piektdiena tiks veltīta tīklošanās aktivitātēm un sarunām neformālā gaisotnē, kur būs iespēja tikties un aprunāties ar visiem lektoriem un citiem pasākuma dalībniekiem.

Divu pasākumu apvienojums LOOP radies, apvienojot divus industrijā nozīmīgus pasākumus - ikgadējo DIGITAL konferenci (notiek kopš 2010. gada) un mārketinga semināru sēriju MĀRKETNĪCA (vismaz 10 pasākumu gadā). Pasākumu organizē pilna servisa pasākumu organizēšanas aģentūra Idea House events un radoša digitālā satura mārketinga aģentūra New Black.

Vairāk informācijas par pasākumu mājaslapā www.loopriga.lv, kā arī Facebook -www.facebook.com/LoopRiga.



Latvijā

Valsts aizsardzības dienesta karavīri Sēlijas militārā poligona dronu mācību un testēšanas poligonā aizvadījuši noslēdzošās bezpilota lidaparātu rotas līmeņa mācības, kurās, izmantojot dažādus bezpilota lidaparātu modeļus, trenēja spēju identificēt un iznīcināt pretinieku, aģentūru LETA informēja Aizsardzības ministrijā.

Svarīgākais