Šā gada pirmajos sešos mēnešos VAS Latvijas dzelzceļš (LDz) ir nodrošinājis stabilus finanšu rādītājus un strādājis ar lielāku apgrozījumu un peļņu nekā 2016.gada pirmajā pusgadā. Būtiski gan, ka tradicionāli gada sākumā rādītāji ir labāki nekā gada otrajā pusē, kad vairāk līdzekļu ieguldīts infrastruktūras remontdarbos.
Pēc pusgada finanšu pārskata datiem, kapitālsabiedrības apgrozījums sasniedza 97,3 miljonus eiro, par pusmiljonu pārsniedzot pagājušā gada rādītāju. Savukārt peļņa palielinājusies par 5,41 miljonu eiro, sasniedzot 7,9 miljonus eiro. Vienlaikus uzņēmums uzsācis vairāku Rīgas un Daugavpils dzelzceļa mezglu modernizācijas projektu īstenošanu, kuriem kopumā nepieciešams LDz līdzfinansējums - 16 miljoni eiro.
«Jau kopš pagājušā gada mēs esam koncentrējušies uz visu uzņēmuma procesu pilnveidi un ar tiem saistīto izdevumu samazinājumu pozīcijās, kur tas neietekmē kustības vadību un dzelzceļa satiksmes drošību. Līdz ar to pirmajā pusgadā pie pagājušajam gadam līdzvērtīga pārvadājumu apjoma esam nodrošinājuši stabilu finanšu situāciju,» informē LDz viceprezidents Aivars Strakšas.
Pirmajā pusgadā LDz koncerns aktīvi strādājis pie jaunu tirgu apgūšanas, koncentrējoties uz pārvadājumiem plašākā Eirāzijas reģionā. Ir izveidoti kravu pārvadājumu maršruti no Ķīnas un uz to, veicot pirmos pārvadājumus abos virzienos, kā arī notiek darbs pie jaunu maršrutu izveides kopā ar partnervalstu pārvadātājiem, iesaistoties Ziemeļu-Dienvidu transporta koridora attīstīšanā savienojumos ar Indiju un Irānu. Stiprinot sadarbības kontaktus un ikdienas saziņu Latvijai nozīmīgos mērķa tirgos, šā gada janvārī LDz izveidoja pastāvīgu pārstāvniecību Baltkrievijas galvaspilsētā Minskā. Līdz ar to LDz ir divas ārvalstu pārstāvniecības - viena Minskā un otra Maskavā.
LDz meitaskompānija SIA LDz Loģistika, kas šādā juridiskajā statusā darbojas kopš pagājušā gada vasaras, šī gada pirmajā pusgadā uzrādījusi vērā ņemamus rezultātus - tās neto apgrozījums pirmajā pusgadā sasniedza 14,9 miljonus eiro, kas ir par 9,3 miljoniem eiro jeb 165% (!) vairāk nekā pērn attiecīgajā periodā. Savukārt kompānijas peļņa sasniegusi 173 tūkstošus eiro.
Pieaugums turpinājies pārvadāto konteinerkravu sektorā, tādējādi apliecinot šī augošā kravu pārvadājumu segmenta potenciālu. Kopumā konteinerkravu maršrutos ZUBR un Baltika-Tranzīts, kā arī pirmajā izmēģinājuma pārvadājumā no Rīgas ostas uz Ķīnas rietumu pilsētu Kašgaru pārvadāti 6764 divdesmit pēdu konteineri, kas ir par 29% vairāk nekā 2016. gada sākumā.
Līdzās konteinerpārvadājumu pakalpojumu sniegšanai ievērojama attīstība vērojama arī iekšzemes pārvadājumos.
Par dzelzceļa ritošā sastāva remontu, modernizāciju un apkopi atbildīgais uzņēmums SIA LDz Ritošā sastāva serviss pirmo pusgadu noslēdzis ar 33,9 miljonu eiro neto apgrozījumu. Tā izmaiņas saistītas ar realizētās dīzeļdegvielas apjoma samazinājumu un cenas pieaugumu par 13,9%.
Savukārt papildu ieņēmumus radījuši remontdarbi - vagonu depo remonts veikts par 21,7% vairāk nekā pērn šajā laika periodā, bet vagonu remonts privātīpašniekiem - par 45% vairāk nekā 2016. gada pirmajā pusgadā.
Vienlaikus par 53% samazinājies vagonu kapitālā remonta darbu apjoms.