Vienotā biļešu tirdzniecības sistēma (VBTS), kas jau ieviesta starppilsētu pasažieru pārvadājumos, nestrādā. Tomēr neskatoties uz to valsts SIA „Autotransporta direkcija” (ATD) jau ir izsūtījusi līguma projektus plānošanas reģioniem, lai nefunkcionējošu sistēmu ieviestu arī vietējas nozīmes maršrutos, nra.lv uzzināja Latvijas Pašvaldību savienībā (LPS).
Vakar LPS nosūtīja vēstuli ministru prezidentam, satiksmes ministram, Reģionālās attīstības un pašvaldību lietu ministrijai un ATD, kurā iebilst pret nestrādājošas sistēmas ieviešanu.
LPS aicina VBTS ieviest pakāpeniski – pirmā jārealizē tā daļa, kas attiecas uz maršrutu plānošanu un dokumentu apriti elektroniskā vidē. Tas nozīmē, ka jāizveido datu bāze par maršrutu kustības sarakstiem, tarifiem, maršrutu atļaujām un citiem dokumentiem, kurus izsniedz ATD vai reģioni un lieto uzņēmumi. Tāpat tai jāietver atskaites un statistika par pasažieru pārvadājumiem.
„Uz laiku apturama biļešu tirdzniecības uzskaites ieviešana uz kases aparātu bāzes tiešsaistes režīmā un autobusu atrašanās vietas koordināšu ieviešana, kura reāli nefunkcionē,” norāda LPS padomniece sabiedrisko attiecību jautājumos Dace Vizule.
LSP padomnieks tehnisko problēmu jautājumos Aino Salmiņš nra.lv atklāj, ka iebildumi nav pret pašu sistēmu, bet gan pret to, ka jāievieš sistēma, kas nestrādā: „Tā jau ir ieviesta starppilsētu maršrutos un nav noskaidrots, kāpēc sistēma nestrādā. Datu pārraide no kases aparātiem uz datu bāzi nenotiek. Mūsu priekšlikums ir vispirms noskaidrot, kāpēc sistēma nestrādā, to pilnveidot un tikai tad turpināt tās ieviešanu.”
A. Salmiņš informē, ka sistēmas ieviešana vietējas nozīmes pasažieru pārvadājumos izmaksātu 287 tūkstošus latu. Turklāt projektu jāfinansē no kopējās valsts dotācijas sabiedriskajam transportam. VBTS ieviešanu veic SIA „Transporta telemātikas sistēmas”.