Šomēnes aprit 97 gadi, kopš 1919. gadā tika nodibināta Latvijas Valsts dzelzceļu virsvalde, kas uzskatāma par VAS «Latvijas dzelzceļš» priekšteci. Atzīmējot šo notikumu, aicinām iepazīties ar nozīmīgiem faktiem dzelzceļa vēsturē augustā!
1919. gada 1. augustā par Latvijas dzelzceļu galveno direktoru iecelts Gustavs Klaustiņš, un 5. augustā viņš uzsāka Virsvaldes darba vadīšanu un dzelzceļa satiksmes atjaunošanu Latvijā. 1921. gadā Klaustiņš panāca, ka lielākajās līnijās kustība tiek atjaunota pilnībā un norit regulāra satiksme.
1919. gada 5. augustā nodibināta Latvijas Valsts dzelzceļu virsvalde, kas uzskatāma par VAS «Latvijas dzelzceļš» priekšteci.
1903. gada 15. augustā atklāts 750 mm šaursliežu dzelzceļš no Pļaviņām līdz Valkai. No 210 km garā sliežu ceļa šobrīd saglabājušies 33 km starp Gulbeni un Alūksni, kas ir vienīgā šaursliežu līnija Baltijā, pa kuru vēl tiek veikti regulāri pasažieru pārvadājumi.
1921. gada 19. augustā uzsākti tiešie pasažieru pārvadājumi maršrutos Rīga-Parīze un Rīga-Ostende. Tos «Nord Express» maršruta ietvaros līdz 1939. gadam nodrošināja Starptautiskā guļamvagonu sabiedrība. Vidējais šo ekspresvilcienu kustības ātrums 1938. gadā ir 80 km/h.
Dzelzceļa atmiņu krātuvēs ir vēl daudz stāstu, faktu un notikumu! Ar tiem iespējams iepazīties, bez maksas lejupielādējot mobilo aplikāciju «Dzelzceļa spēle. Toreiz un tagad». Tā sniegs iespēju nodoties fotografēšanai, Latvijas apceļošanai, kā arī atraktīvā veidā daudz vairāk uzzināt par dzelzceļa vēstures līkločiem. Aktīvākajiem mēneša spēlētājiem - balvas. Vairāk par aplikāciju: www.dzelzcelam155.lv.