Trīs spilgtas personības Latvijas dzelzceļa vēsturē

Džons Hokšovs – angļu inženieris ar izcilu reputāciju, kas projektējis ne tikai Rīgas–Dinaburgas un Dinaburgas–Vitebskas, bet arī daudzus citus dzelzceļus © Publicitātes foto

Šogad aprit 155 gadi, kopš Latvijas teritorijā tika atklāta pirmā dzelzceļa līnija Rīga–Daugavpils. Atzīmējot šo notikumu, aicinām ielūkoties vēsturē un iepazīt trīs nozīmīgas personības, kuras sniegušas būtisku ieguldījumu Latvijas dzelzceļa attīstībā.

Džons Hokšovs. 1856. gadā Rīgā ieradās par pirmās Latvijas dzelzceļa līnijas Rīga-Dinaburga galveno inženieri izvēlētais anglis Džons Hokšovs. Viņš vadīja būvdarbus un uzraudzīja sliežu, lokomotīvju, vagonu u. tml. piegādes. Savas profesionālās darbības laikā Hokšovs bijis inženieris Austrumlondonas dzelzceļā, piedalījies Londonas metro iekšējā apļa izstrādē, kā arī konsultējis dzelzceļu, tuneļu un tiltu būvi daudzviet pasaulē.

Josifs Fjodorovičs Daragaņs. 1898. gada 1. janvārī satiksmes ceļu inženieris Josifs Fjodorovičs Daragaņs kļuva par Rīgas-Orlas dzelzceļa priekšnieku un vadīja to līdz pat likvidācijai 1918. gadā. Viņa laikā Rīgas Centrālā dzelzceļa stacija piedzīvoja vērienīgāko pārbūvi pastāvēšanas laikā, tika atklāts jaunais dzelzceļa tilts pār Daugavu un uzbūvēta pārvaldes ēka Gogoļa ielā 3.

Gustavs Klaustiņš. 1919. gada 1. augustā par Latvijas dzelzceļu galveno direktoru tika iecelts Gustavs Klaustiņš, un 5. augustā viņš uzsāka Virsvaldes darba vadīšanu un dzelzceļa satiksmes atjaunošanu Latvijā. 1921. gadā Klaustiņš panāca, ka lielākajās līnijās kustība tiek atjaunota pilnībā, norit regulāra satiksme un tiek veikti remontdarbi.

Lejupielādējot bezmaksas aplikāciju Dzelzceļa spēle. Toreiz un tagad, ikvienam ir iespēja atraktīvā veidā daudz vairāk uzzināt par dzelzceļa vēstures līkločiem un cīnīties par balvām. Aplikācija patiks visiem fotografēt un ceļot mīļiem - vēsturiskie punkti izvietoti 155 vietās visā Latvijā.

Vairāk par aplikāciju: www.dzelzcelam155.lv.



Svarīgākais