Neatļauti šķērsot dzelzceļu ir bīstami

DZIRDI, REDZI, DZĪVO. Starptautiskajā drošas dzelzceļa šķērsošanas dienā Latvijas dzelzceļa vēstures muzejā iedzīvotājus aicināja veikt dzirdes un redzes pārbaudi, kā arī interaktīvi trenēt modrību pie sliežu ceļiem © F64

Lai dalītos pieredzē par dzelzceļa šķērsošanas drošību, Latvijas dzelzceļa vēstures muzejā norisinājās 8. Starptautiskā dzelzceļa drošības konference, kas pulcēja dalībniekus no vairākām Eiropas valstīm. Savukārt interesenti pārbaudīja redzes un dzirdes veselību.

Piektdien, 10. jūnijā, Starptautiskajā drošas dzelzceļa šķērsošanas dienā, Latvijas dzelzceļa vēstures muzeja pagalmā Rīgā sadarbībā ar Paula Stradiņa Klīnisko universitātes slimnīcu iedzīvotāji, īpaši seniori, tika aicināti pārbaudīt dzirdi un redzi. Ārsti informēja, kā parūpēties par šīm maņām un kādos gadījumos nepieciešama ārsta palīdzība. Šogad Starptautiskajā drošas dzelzceļa šķērsošanas dienā aptuveni 40 valstīs ar sociālo kampaņu un citu pasākumu palīdzību tika uzrunāti tieši vecāka gadugājuma cilvēki. Senioru skaits pasaulē palielinās, un viņi ir satiksmes dalībnieki. Latvijā pieaug satiksmes negadījumu skaits, kuros iesaistīti vecāka gadugājuma cilvēki.

Muzeja telpās uzstājās dažādu valstu dzelzceļa pārstāvji un pētnieki, lai dalītos pieredzē par dzelzceļa drošību. Latvijas Universitātes Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultātes profesors Ivars Austers prezentēja Latvijas dzelzceļa veiktā pētījuma rezultātus par Latvijas iedzīvotāju dzelzceļa šķērsošanas paradumiem un risku sliežu tuvumā. Aptaujas rezultāti liecina, ka reizi mēnesī dzelzceļu šķērso 80% Latvijas iedzīvotāju. Vairāk nekā piektā daļa (23%) atzīst, ka sliedes šķērso pie sarkanās gaismas vai aizvērtas barjeras. Tikpat iedzīvotāju dzelzceļu šķērso vietās, kur tas nav atļauts, bet 19% respondentu sliedes šķērso neregulētās vietās, kad vilciens jau tuvojas. I. Austers atzīst, ka iedzīvotāji bieži neapzinās dzelzceļa šķērsošanas bīstamību tam nepiemērotās vietās un laikā.

Latvijā šā gada pirmajos piecos mēnešos uz dzelzceļa notikuši 11 negadījumi, kuros cietuši deviņi cilvēki, septiņiem ejot bojā. Pērn kopumā Latvijā dzelzceļa tuvumā notika 36 negadījumi, kuros bojā gāja 19 cilvēku.



Latvijā

Jebkura Krievijas agresija pret NATO dalībvalsti tai izmaksās ļoti dārgi, Latvijas Ārpolitikas institūta (LĀI) rīkotajā diskusijā "Veidojot aizsardzības un drošības nākotni" uzsvēra Ārlietu ministrijas valsts sekretārs Andžejs Viļumsons.