Neziņa par lidmašīnas avārijas cēloņiem rada bažas arī latviešos

© F64

Neziņa par iemesliem, kāpēc Sīnāja pussalā sestdien nokritis aviolaineris, radījusi bažas arī Latvijas ceļotājos, jo arī vismaz viens no Latvijas tūroperatoriem pieder holdingam, kura lidmašīna traģiski avarējusi.

Avarējusī lidsabiedrības Kogalimavia lidmašīna Airbus A321 pieder holdingam Tourism Holding & Consulting. Šim holdingam pieder virkne uzņēmumu, arī tūrisma operators Brisco, kas organizēja šo čārterlidojumu, kā arī viens no Latvijas tūroperatoriem Go Adventure. Tā izpilddirektors Aleksejs Kriščuks Neatkarīgajai apstiprināja šo saistību, taču norādīja, ka Go Adventure neveic šobrīd, kā arī iepriekš nav veikusi čārterlidojumus ar Kogalimavia lidmašīnām – piemēram, reisus uz Ēģipti nodrošina aviokompānija Air Cairo.

Kamēr nav skaidri Sīnāja pussalā nokritušās lidmašīnas avārijas cēloņi, ir pāragri spriest, kādu iespaidu tas atstās uz tūrisma industriju kopumā. Taču bažas ir ne tikai tūristiem, bet arī nozarei, ko apliecina arī fakts, ka tādas aviokompānijas kā Air France un Lufthansa jau paziņojušas, ka vismaz uz laiku pārtrauks lidojumus virs Sīnāja pussalas Ēģiptē, vismaz tik ilgi, iekams nebūs saņemta oficiālā informācija par Krievijas lidmašīnas avārijas iemesliem.

«Uzreiz pēc traģiskās ziņas man zvanīja klienti, kuriem nākamajā dienā bija jālido uz Ēģipti. Viņi bija satraukušies par drošību,» atklāj tūrisma aģentūras Palm Tours valdes locekle Jūlija Mukāne. Šajā gadījumā cilvēkus vairāk satrauc medijos izskanējušās ziņas, ka ar Islāma valsti saistīts grupējums Ēģiptē izplatījis paziņojumu, ka šo lidmašīnu notriekuši viņi. Lai gan pagaidām notriekšanas faktu neapstiprina neviena izmeklēšanā iesaistītā amatpersona.

A. Kriščuks pastāstīja, ka pagaidām vēstules un zvanus no cilvēkiem, kuri tagad baidītos lidot uz Ēģipti, tūroperators nav saņēmis. Un arī visi tūristi, kuri svētdien bija plānojuši doties uz Ēģipti, reģistrējušies reisam un devušies atpūtā.

«Zinu, ka esmu tikai maza skrūvīte lielajā tūrismā, tomēr uz savas ādas jūtu, ka Ēģipte jau tā nav pieprasīts galamērķis saistībā ar notikumiem arābu valstīs, un tagad pēc lidmašīnas avārijas pieprasījums pēc atpūtas Ēģiptē varētu mazināties. Bet domāju, ka tas nebūs ilgi – pēc dažām nedēļām cilvēki šo notikumu, lai arī cik tas būtu traģisks, piemirsīs. Turklāt cenas ziņā alternatīvu piedāvājumu atpūtai ziemas periodā vismaz šobrīd nav,» prognozē J. Mukāne.

Savukār lidsabiedrības airBaltic pārstāvis Jānis Vanags Neatkarīgajai norādīja: «Šobrīd visi lidojumi notiek atbilstoši sarakstiem. Tuvākais lidojums uz Ēģipti plānots tikai šo piektdien. Līdz tam laikam, ņemot vērā informāciju par katastrofas cēloņiem, noteikti izlemsim, kā rīkoties – atlikt reisu vai ne.».



Latvijā

Kādus auto izvēlas Latvijas iedzīvotāji? Kāds ir mašīnu vidējais vecums? Un kas attur iegādāties šobrīd plaši popularizētos elektroauto, kuru iegādi atbalsta arī valsts? Atbildes uz šiem jautājumiem sniedz nesen veikts pētījums, vēsta TV kanāla 360 raidījums “360 ZIŅneši”.