Pirkstus zaudē pārgudrības dēļ

Paraugdemontrējumos uzņēmuma Stokker speciālisti parāda, kā pareizi rīkoties ar zāģi, lai neapdraudētu savu veselību © F64

Zāģēšanas un pļaušanas darbos gūto traumu skaits nesamazinās. Pēdējos piecos mēnešos mikroķirurgiem nācies palīdzēt 377 cilvēkiem.

«Vasaras laikā, kad cilvēki aprūpē savus dārzus, tās ir ar pļaumašīnu un trimmeri gūtās traumas, kuras ārstiem nav viegli glābt. Savukārt ziemā rokas un kājas ievaino meža darbos. Remontdarbus cilvēki veic visu gadu, tāpēc traumēti vai nozāģēti pirksti ir mūsu ikdiena,» saka Mikroķirurģijas centra izpilddirektors Jānis Bendiks.

Darbojoties ar zāģiem vai pļaušanas aparātiem, ievainojumus gūst dažāda vecuma cilvēki, tostarp bērni, kuri atstāti nepieskatīti ar dārza tehniku. «Mūsu visbiežākie pacienti ir tie, kuri nolēmuši slīpmašīnai noņemt slīpripu un tās vietā uzlikt zāģa ripu. Diametrs zāģa ripai ir lielāks, tādēļ instruments vibrē un var izsprukt no satvēriena,» piebilst Bendiks.



Latvijā

Krievijas neatkarīgais medijs "Verstka" raisījis pamatīgu sašutuma vilni a/s “airBaltic”. Publikācijā minēts ka "airBaltic", iespējams, līdz pat 2024. gada martam iegādājās aviācijas degvielu no Krievijas uzņēmuma “Tatnefjtaviaservice", pārkāpjot Eiropas Savienības sankcijas. Turpretī “airBaltic” apgalvo, ka kopš pirmajiem mēnešiem pēc Krievijas pilna mēroga iebrukuma Ukrainā tas nesadarbojas ar Krievijas degvielas piegādātājiem. Arī par sankciju ievērošanu atbildīgās Latvijas varas institūcijas norāda, ka nav faktu, kuri liecinātu, ka “airBaltic” pārkāpj sankcijas

Svarīgākais