Latvijas Informācijas un komunikācijas tehnoloģiju asociācija (LIKTA) un Izglītības un zinātnes ministrija (IZM) pauž vienprātīgu atbalstu idejai no nākamā mācību gada informātiku mācīt jau sākumskolā.
Līdzīgu nostāju izsaka arī informātikas skolotāji, no kuriem 80% aicina veikt korekcijas esošajā informātikas stundu mācību metodikā, liecina LIKTA sadarbībā ar Latvijas Informātikas skolotāju asociāciju veiktā 140 pedagogu aptauja.
«Pētījums rāda, ka ne tikai IKT nozares uzņēmumi, bet arī skolotāji atbalsta informātikas stundu skaita palielināšanu – vairāk nekā puse jeb 59% aptaujāto skolotāju uzskata, ka nepieciešams palielināt informātikas stundu skaitu mācību procesā. Tāpēc priecē, ka Izglītības un zinātnes ministrija jau nākamajā mācību gadā plāno intensificēt informātikas un datorzināšanu apmācību skolās. Ņemot vērā, ka datorzinības attīsta algoritmisko domāšanu, kam aptaujā piekrīt arī 88% skolotāju, šīs izmaiņas noteikti palīdzēs skolēniem arī citu priekšmetu apgūšanā, kā arī sekmēs labāk sagatavoties darba tirgum, kur digitālās prasmes kļūst aizvien pieprasītākas,» uzskata LIKTA prezidente Signe Bāliņa.
«Plānojam no 1. līdz 3. klasei informātiku mācīt integrēti, savukārt atsevišķu mācību priekšmetu Datorika varētu ieviest no 4. līdz 6. klasei, bet no 7. līdz 9. klasei skolēni varēs apgūt programmēšanas elementus,» nākotnes tendences iezīmē Izglītības un zinātnes ministrijas valsts sekretāre Sanda Liepiņa.
«Informātikas skolotāji burtiski deg par savu nozari. Tāpat informātika ir ļoti nozīmīgs priekšmets tieši skolēna izpratnes veidošanā un to nekādi nevar pārvērtēt. Turklāt, attīstot informātiku skolās, arī citu priekšmetu skolotājiem būs vieglāk, jo datorikas elementi tiks integrēti arī citu mācību priekšmetu saturā,» stāsta Latvijas Informātikas skolotāju asociācijas valdes priekšsēdētājs Oskars Lūsis.
Šobrīd Latvijā informātiku māca no 5. līdz 7. klasei un vidusskolā.