Pāvilosta – viena no pievilcīgākajām Baltijas jūrā

© f64

Pāvilosta ir viena no Latvijas mazajām ostām, kuras darbības specifika ir zvejas kuģu un izklaides jahtu apkalpošana, kā arī ūdens tūrisms un sports.

Tuvākajā laikā Pāvilostas ostas teritorijā ieplānota zivju atvēsināšanas iekārtu būvniecība un perspektīvā arī zivju tirgus izveidošana. Vienlaikus tiek domāts par jahtu servisa parka attīstību, jo Pāvilostai ir daudz priekšrocību, ko labprāt izmanto Vācijas, Zviedrijas un citu Eiropas valstu jahtu īpašnieki. Pāvilostas ostas pārvaldnieks Ronalds Griškēvičs: «Pēdējos gados ir veikta viesjahtu servisa centra rekonstrukcija – tiek piedāvāts viss, kas nepieciešamas kuģotājiem – modernas piestātnes, dušas, veļas mazgātava un žāvētava, ūdens ņemšana, atpūtas terase, bārs un cita infrastruktūra, kā arī pilsētas uzņēmēju sniegtie pakalpojumi, tostarp iedvesmojoši viesu nami, ļoti labi ēdināšanas pakalpojumi, estētiska, romantiska un sakārtota vide. Taču potenciāls ir lielāks, tāpēc meklējam sadarbības partnerus jahtu ziemošanas parka un remonta centra attīstībai, ūdenssporta veicināšanai, izklaides braucienu organizēšanai un prāmju satiksmei uz Gotlandi vai citu tuvumā esošo ostu. Esmu bijis daudzās jahtu ostās, tāpēc varu teikt, ka Pāvilostai tikai nedaudz pietrūkst, lai tā būtu viena no pievilcīgākajām mazajām ostām Baltijas jūrā.»

Jau praktiski noslēgts bija sadarbības līgums starp Pāvilostas ostas pārvaldi un Ukrainas uzņēmumu par zemessūcēja piegādi. Saspringtā situācija Ukrainā praktiski pārvelk svītru iepriekšējām sarunām – tiek meklēti citi risinājumi.

Pāvilostas ostai zemes sūcējs ir ļoti nepieciešams, jo ostas akvatorijā veidojas smilšu sanesumi, kas liedz iespēju ostā ienākt zvejas kuģiem. «Sanesumu veidošanās nav prognozējama – to veicina vētras, kas uznāk tad, kad uznāk. Arī patlaban ostas darbība ir ierobežota, un mēs ļoti cerējām, ka jau pavasarī saņemsim jauno zemessūcēju. Diemžēl tagad ir jāmeklē citi varianti. Iespējams, ka iegādāsimies lietotu zemessūcēju vai, gaidot stabilitāti Ukrainā, pirksim zemes sūkšanas pakalpojumus no Lietuvas kompānijas. Atzīmēšu, ka pakalpojumu pirkšana ir ļoti dārga – ilgtermiņā daudz izdevīgāk mums būtu izmantot pašiem savu tehniku, jo dažkārt kuģu ceļi ir jāpadziļina pat trīs reizes gadā,» informē R. Griškēvičs.

Svarīgākais