Ventspilī 19.februārī tika atklāts sauskravu terminālis, kas ir viena no nozīmīgākajām pēdējo gadu infrastruktūras būvēm Ventspils brīvostā. „Tas šobrīd ir modernākais kokmateriālu pārkraušanas terminālis Latvijā un viennozīmīgi viens no labākajiem visā Baltijas jūrā,” svinīgajā atklāšanā teica termināļa nomnieka SIA „Ventplac” valdes priekšsēdētājs Aivars Baude.
Ventspils brīvostas valdes priekšsēdētājs Aivars Lembergs pauda gandarījumu, ka pirms 10 gadiem radusies ideja par Ventspils ostas attīstību starp tiltiem tagad īstenojusies. Viņš atgādināja, ka pirmais solis bija Ventas tilta rekonstrukcija par paceļamu tiltu, kam varēja sekot tālāko teritoriju apbūve.
19.februārī pie jaunā termināļa piestātnes pietauvojās pirmais kuģis – 99,95 metrus garais „Transsonoro”, kurā A.Lembergs, A.Baude un būvkompānijas AS „BMGS” izpilddirektors Genādijs Kalaneps piedalījās pirmajā simboliskajā šķeldas kausa iekraušanā ar iekrāvēju Multi Docker.
Jaunais sauskravu terminālis Ventspils brīvostā uzbūvēts Ventas kreisajā krastā starp Ventas tiltu un Apvedtiltu. Termināli no Ventspils brīvostas pārvaldes nomās SIA „Ventplac”, kas līdz šim veica kokmateriālu pārkraušanu un uzglabāšanu SIA „Noord Natie Ventspils Terminals” teritorijā. Sauskravu termināļa būvniecības projekta rezultātā izbūvēts moderns terminālis ar 300 metrus garu piestātni, pie kuras Ventas gultne padziļināta līdz 8 metriem. Kopējais kravu laukums izbūvēts 5 hektāru platībā. Tāpat izbūvēti jauni un rekonstruēti esošie dzelzceļa sliežu ceļi apmēram 2 kilometru garumā. Terminālī realizētas vairākas jaunas idejas, piemēram, piestātnē iegremdēta stacija, no kuras var pieslēgties pie ūdensapgādes un elektrības. Tāds risinājums nekur Latvijā pagaidām netiek izmantots, taču tas ļaus racionāli izmantot piestātnes teritoriju. Pateicoties piestātnē izbūvētajam dzelzceļam, klientiem varēs piedāvāt jaunu pakalpojumu – koksnes iekraušanu no vagoniem tieši kuģos.
Termināļa būvdarbus veica AS „BMGS”, autoruzraudzību - SIA „Witteveen+ Bos Latvia”. Sauskravu termināļa būvniecības kopējās izmaksas bija 13,4 miljoni eiro, no kuriem 8,1 miljonu līdzfinansēja ES Kohēzijas fonds, bet 5,3 miljoni eiro bija Ventspils brīvostas pārvaldes ieguldījums.