Eiro ieviešana, pēc Latvijas Tirdzniecības un rūpniecības kameras (LTRK) priekšsēdētāja Jāņa Endziņa domām, ir noritējusi veiksmīgi, ko pierāda arī 56% aptaujāto iedzīvotāju, kuri uzskata, ka uzņēmumi valūtas nomaiņu veikuši godīgi.
Pēc jaunākās tirgus un sabiedriskās domas pētījumu centra SKDS veiktās aptaujas, 92,4% iedzīvotāju ir svarīgs godīgs eiro ieviešanas process. 44,4% aptaujāto dod priekšroku iegādāties preces un pakalpojumus uzņēmumos, kuri iesaistījušies iniciatīvā Godīgs eiro ieviesējs. Valdības un uzņēmēju izveidotā iniciatīva joprojām aicina uzņēmējus brīvprātīgi iesaistīties un pastāvēt par precīzu valūtas konvertācijas attēlošanu uz cenu zīmēm.
SKDS valdes loceklis Arnis Kaktiņš Neatkarīgajai atklāja, ka aptaujas dati nav izraisījuši lielu pārsteigumu, jo godīgumam sabiedrībā ir liela vērtība. «Iniciatīva tomēr ir par to, lai cenas būtu pareizi pārrēķinātas. Tas nav stāsts par to, vai tās tiek celtas vai nē, jo katrs cenu var brīvi noteikt pats. No iedzīvotāju skatpunkta tomēr ir svarīgāk, lai nebūtu šie cenu pieaugumi,» uzskata A. Kaktiņš. Tieši respondenti ar zemākiem ienākumiem uzsver precizitātes un godīguma svarīgumu preču vērtību atspoguļošanā eiro.
LTRK priekšsēdētājs J. Endziņš uzsver, ka šī caurskatāmas cenu politikas ievērošanas iniciatīva vairo konkurenci un uzņēmuma atpazīstamību nākotnē. Uzņēmēji akcijā var iesaistīties līdz pat jūnija beigām. J. Endziņš uzskata, ka uzņēmumi, kuri vēlējās izmantot eiro ieviešanu, lai celtu cenas, to jau ir izdarījuši. A. Kaktiņš min, ka ne tikai pieprasījums, bet arī uzņēmuma izmaksas ietekmē produktu un pakalpojuma cenas. Piemēram, aprīļa elektroenerģijas cenu maiņa būs vilinājums apaļot cenas uz augšu, tāpat eiro ieviešanas izmaksas agri vai vēlu var atspoguļoties cenu pieaugumā.
SKDS veiktajā aptaujā piedalījās 1005 respondenti vecuma grupā no 18 līdz 74 gadiem. Pētījums veikts iniciatīvas Godīgs eiro ieviesējs ietvaros.