"Matemātika ir viens no stūrakmeņiem, kas attīsta bērnos loģisko un algoritmisko domāšanu," ir pārliecināts informācijas tehnoloģiju uzņēmuma Tieto Latvia valdes priekšsēdētājs Elmārs Gengers.
Lai apliecinātu, ka matemātiku, izmantojot moderno tehnoloģiju sniegtās iespējas, var apgūt radošā un interesantā veidā, uzņēmums radījis mācību palīglīdzekli – izglītojošu bezmaksas aplikāciju Gudrinieks matemātikas apguvei pirmsskolas vecuma bērniem un pirmo divu klašu skolēniem.
Kā skaidro E. Gengers, šādu uzņēmuma iniciatīvu veicinājuši arī pēdējo gadu vājie eksāmenu rezultāti matemātikā. Salīdzinot centralizēto eksāmenu vidējos rezultātus par 2012./2013. mācību gadu, redzams, ka visaugstākie rezultāti vidusskolēniem ir humanitārajos priekšmetos, bet matemātikā tie ir zemāki nekā citos eksaktajos priekšmetos. Saskaņā ar Valsts izglītības satura centra apkopotajiem datiem 2013. gadā vidējais rādītājs bioloģijas centralizētajā eksāmenā 12. klasei bija 65,55%, ķīmijā 63,73%, fizikā 53,78%, savukārt obligātajā eksāmenā matemātikā – tikai 37,26%.
«Šādas izglītojošās aplikācijas jau sen vairs nav jaunums, taču latviešu valodā tās pieejamas visai ierobežoti. Turklāt šī aplikācija ir veidota ar Valsts izglītības satura centra metodiķu atbalstu, uzsvaru liekot tieši uz Latvijas izglītības programmas specifiku. Vēloties raisīt lielāku interesi pirmsskolas un mazāko klašu skolēnu vidū par matemātiku, kā arī ņemot vērā skolēnu digitālās prasmes, nolēmām pilnveidot izglītojošo mācību līdzekļu klāstu. Ja nākotnē vēlamies, lai šie bērni iegūtu izglītību informācijas tehnoloģiju (IT) jomā, jau no mazotnes ir jāveicina interese par matemātiku, lai šo prasmju trūkums nebūtu šķērslis nākotnes profesijas izvēlei,» uzsver Tieto Latvia valdes priekšsēdētājs.
Aplikācija Gudrinieks ir pieejama mobilo aplikāciju vietnēs Google Play un App Store. Aplikācijā ietvertie uzdevumi ir tematiski sagrupēti, piedāvājot bērniem iespēju mācīties orientēties telpā, pazīt ciparus, iepazīt ģeometriskas figūras un krāsas, kā arī saskaitīt, atņemt, reizināt un dalīt. Drīzumā būs pieejama lietojumprogrammas otrā versija, kura tiks papildināta ar iespēju zīmēt ciparus un risināt teksta uzdevumus.
«Mūsdienīgā, bērnu vajadzībām un interesēm atbilstošā mācību procesā pašsaprotama ir informācijas tehnoloģiju jēgpilna izmantošana. Tā palīdz labāk apgūt jaunās zināšanas un prasmes, kā arī veicina bērnu vēlmi izzināt. Par to pārliecinājāmies, izstrādājot un ieviešot arī citus digitālos mācību līdzekļus,» saka Valsts izglītības satura centra pirmsskolas un sākumskolas mācību satura speciāliste Agrita Miesniece. Viņas sacītajam piekrīt Latvijas Universitātes pārstāve Dr. paed. Maija Kokare, norādot, ka modernās tehnoloģijas dod iespēju mācību procesu no instruēšanas pārveidot uz konstruēšanu, ļaujot bērniem pašiem mācīties.